• Anonym

Hotande missfall - vad händer nu?

Fick kraftiga blödningar i torsdags eftermiddag, v 8+1, nästan som mens. På akuten sa de att det var ett hotande missfall. Gjorde VUL, och läkaren sa ?oj det var mycket blod?, min man såg en klump och trodde att; nu var det över. Trots det såg man embryots hjärta slå, jag trodde inte det var sant. Skall på återbesök nästa vecka. Blödningarna har slutat, har bruna flytningar då jag gör #2 på toa, men jag är mycket orolig. Är jag fortfarande gravid? Är sjukskriven, trött, sover mycket, mår illa och har bröst som värker som värsta ? Livmodern känns som den växer ? lite molvärk. Vad tror ni med erfarenhet? Vågar jag hoppas?

• Svar på tråden Hotande missfall - vad händer nu?
  • Elut

Jag hade flera kraftiga blödningar under min senaste graviditet pga att min moderkaka var delvis föreliggande (satt nära livmoderns öppning). Trots detta födde jag för två veckor sedan en frisk liten pojke.
    Det kan mycket väl gå bra för dig, många gravida får blödningar och fostren mår ändå bra. Försök att ta det lugnt och inte vara så orolig. Du kan inte påverka utgången ändå.

Lycka till!!

• Fru Längtan

Har haft tre blödningar under min graviditet, hittills och pyret är kvar... se dat som om ditt pyre är kvar tills du kommer på återbesöket... Har själv gjort två VUL.

• Anonym

Jag blödde mycket under min första graviditet;som en mens även om jag inte hade ont eller hade klumpar i.Under de två följande hade jag blodblandade/brunaktiga flytningar runt vecka 10-12.Det var i övrigt normala graviditeter som gick bra utan komplikationer.
    tror definitivt du kan hoppas.Du har ju symptomen på graviditet.Det kan mycket väl gå bra.
    Lycka till!

• Trillian

Råkade bli anonym oavsiktligt...men iallafall.Blödningar kan bero på att moderkakan håller på att bildas.50% av alla blödningar beror på ngt helt annat än hotande missfall;mindre än man tror!

• Monsa

Jag har haft blödningar båda gångerna, Ronja är 2 år gammal nu och jag är i 20 v. med knyte nummer 2. Det dom kunnat säga att det varit när jag blött är att jag haft kärl som brustit.
    Man vet ju aldrig och knoddisarna kommer när dom kommer, hoppas det går bra för dig och skulle den lilla inte vilja stanna så var det inte rätt tid för den att komma hit nu, så ser jag det hoppas du inte tar illa upp. Jag har tyckt att det vart jättejobbigt men livet är ju såhär.
    Känns som att vår Ronja är en mirakelunge som satt där trots blödningar, det var så fint när man såg det lilla hjärtat picka.
    Sköt om dig och ta det lugnt och hoppas knytet valt att stanna/M

• Anonym

Tack alla för uppmuntran, jag hoppas att allt går bra, får se på måndag efter långhelgen.

• Viva

Trådstartaren här. Var på VUL idag 11 dagar efter min störtblödning, konstaterade att embryot lever, v 8+3 (blev tillbakaflyttad 7 dagar). BM gjorde en gyn-undersökning också. BM såg också en blodklump i livmodern men sa att det inte var någon fara, men det förklarade mina bruna flytningar.

Tror inte det är sant, men får blod på pappret nu på kvällen, varför??? Kan det vara slemhinnorna som bråkar efter undersökningen.

• Nette

Om du klickar på mitt namn så kan du läsa i min dagbok om hur det var för mig!! / Nette

• Viva

Suck... blödningarna fortsätter, har ingen smärta men det kommer blod. har hållt på sedan 19 i gårkväll. Vad kan det vara, känsliga slemhinnor? Orkar inte åka in till gynakuten igen...allt såg ju så bra ut igår...

• Viva

Det blev mf i veckan, är så ledsen, orkar knappt sitta vid datorn, tar en time out nu ett tag och kommer tillbaka i slutet av sommaren. Kram!

• Sunray

Vad tråkigt Viva! Känenr med dig. Varma kramar..

• Åse

Jag beklagar verkligen!

Ta hand om Er!

*Tröstkramar*

Svar på tråden Hotande missfall - vad händer nu?