• vadskajaghetadå

Skulle du våga permanenta håret om du hade färgat(ej blekt) och slitet hår?

Skulle du våga det?
    Frisörerna säger att det är riskabelt att göra det på färgat (just då sa dom blekt hår men det kanske gör detsamma)

Jag gjorde det en gång när jag var 13 år, men produkten var gammal..mitt hår blev som svinto och jag fick kapa allt och köpa en peruk (ha ha såhär i efter hand)

Men jag är sugen på det nu 14 år senare.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du våga permanenta håret om du hade färgat(ej blekt) och slitet hår?
  • Mrs Charles

Ja - om man bara har färgat hår är det ju ingenting, de flesta som permanentar har färgat håret.
    Nej - om man har slitet hår, oavsett ifall det är färgat eller inte. Risken för svinto som du säger är ju stor. Och så kan det gå av lättare.
    Röstade nej!

• Amorficlya

Jag skulle inte göra det på blekt hår. Jag hade själv blekt hår för ett par år sen och gick och permanentade mig men de vart inget alls. Mitt hår vart förstört. Men har haft permantnat hår ett antal gånger där efter men då har jag inte varit blond utan brunett. Kan tillägga att mitt också vart svinto med blekt hår och permanent. =(

Miranda 2oo6-o6-23 Nicolas 2oo8-o2-17 Bebis Bf 2oo9-o9-o6
  • vadskajaghetadå
    Amorficlya skrev 2009-05-26 21:53:49 följande:
    Jag skulle inte göra det på blekt hår. Jag hade själv blekt hår för ett par år sen och gick och permanentade mig men de vart inget alls. Mitt hår vart förstört. Men har haft permantnat hår ett antal gånger där efter men då har jag inte varit blond utan brunett. Kan tillägga att mitt också vart svinto med blekt hår och permanent. =(
    aha men då var det kanske därför mitt blev som svinto då?

jag har mörkt hår nu, färgat, färgade det för en timme sen...
    men det har ju vart blekt hur många ggr som helst med innan?
    ´
    jag klippte mig för 1 år sen, tog då bort kanske 3 dm men det är ju längesen nu.
  • Amorficlya
    sannispannisen skrev 2009-05-26 21:57:46 följande:
    aha men då var det kanske därför mitt blev som svinto då?jag har mörkt hår nu, färgat, färgade det för en timme sen...men det har ju vart blekt hur många ggr som helst med innan?´jag klippte mig för 1 år sen, tog då bort kanske 3 dm men det är ju längesen nu.
    Jag var också blekt innan ja färgade till mörkt, va blondie riktigt blond och färgade till mörkbrunt. Och gick sen till frisören och permanenta mig. De frågade mig om ja blekt håret innan och när ja färgat de här vill helst att man väntar nåndag eller så efter färgning innan man permanentar sen så gick de super bra. Iaf på mitt hår. =)
  • vadskajaghetadå
    Amorficlya skrev 2009-05-26 22:01:39 följande:
    Jag var också blekt innan ja färgade till mörkt, va blondie riktigt blond och färgade till mörkbrunt. Och gick sen till frisören och permanenta mig. De frågade mig om ja blekt håret innan och när ja färgat de här vill helst att man väntar nåndag eller så efter färgning innan man permanentar sen så gick de super bra. Iaf på mitt hår. =)
    okej...

men räknas inte håret som blekt även fast man numera färgar dte brunt? förstår du vad jag menar? nu var det 9 månader sen jag gjorde som dig...men det är ju samma hår...eller är det bäst att klippa bort det som varit blekt? fast då blir det till att klippa sig i page typ.
  • Amorficlya
    sannispannisen skrev 2009-05-26 22:03:42 följande:
    okej...men räknas inte håret som blekt även fast man numera färgar dte brunt? förstår du vad jag menar? nu var det 9 månader sen jag gjorde som dig...men det är ju samma hår...eller är det bäst att klippa bort det som varit blekt? fast då blir det till att klippa sig i page typ.
    Hmm ja du hehe det har jag inte tänkt på hmm kanske beror på hur pass förstört av blekningen håret är också. eller.?! Mitt var inte så jätte förstört förutom topparna som ja klippte bort sammtidigt som jag färgade brunt. Och sen så tyckte iaf min frisör att det var fritt fram. =)
  • Skottan

Ja självklart. e bara hår o de växer ut igen!
    har färgat,slingat, blonderat håret minst varannan månad i 10 års tid och klipper mig inte så jätte ofta, men för 1 år sen fick jag för mig att pemanenta de. frisören sa på egen risk o så satt hon igång. blev JÄTTE bra. Men inte 6 månader senare när permanenten höll på att gå ur. fick klippa bort halva håret . Men som sagt e ju bara hår så de växer ut!

E ju faktist insidan som räknas, inte ens frisyr

• PVeraB

äe go for it. Som nån sagt innan hår är ju bara hår. Men jag skulle klippa bort det som varit blekt. De lär ju växa ut igen, och fram tills dess får du väl roa dig med tofsar och hårspännen om det nog skulle bli fult.

• idiblon

Vad gäller min hårkvalitét så ja, det hade jag vågat utan rädsla över att det skulle förstöras.

Däremot så hade jag såklart aldrig velat göra det på riktigt ändå.

• vadskajaghetadå
    PVeraB skrev 2009-05-26 22:16:18 följande:
    äe go for it. Som nån sagt innan hår är ju bara hår. Men jag skulle klippa bort det som varit blekt. De lär ju växa ut igen, och fram tills dess får du väl roa dig med tofsar och hårspännen om det nog skulle bli fult.
    haha då ser jag ut eom ett affro

jag har hår ner till.. strax innan ryggslutet typ, men det mesta är slitet och belkt, det är nog vad en frisör skulle säga i alla fall.
  • vadskajaghetadå
    Amorficlya skrev 2009-05-26 22:09:02 följande:
    Hmm ja du hehe det har jag inte tänkt på hmm kanske beror på hur pass förstört av blekningen håret är också. eller.?! Mitt var inte så jätte förstört förutom topparna som ja klippte bort sammtidigt som jag färgade brunt. Och sen så tyckte iaf min frisör att det var fritt fram. =)
    okej...
     jag har iofs inte heller blekt detta så mycket sen jag klippte bort 3 dm förra året. hmm
  • PVeraB

sannispannis
    jao då är det väl friskt vågat hälften vunnet då. Jag skulle inte penta blekt å sletet hår.

• Liten måne

Jag försökte permanenta håret hos en frisör. Hade då både färg och slingor i håret, men hon klippte först så slitet var det nog inte. Tyvärr visade det sig att jag har opermanentbart hår, hon använde pyttesmå spolar och det enda som hände var att jag fick lite mer volym

Svar på tråden Skulle du våga permanenta håret om du hade färgat(ej blekt) och slitet hår?