Jag är tydligen med i alfakassan men betalar ingen avgift och har aldrig gjort. Hade grundersättningen tidigare.
Det hela är väldigt rörigt. Jag fick för några år sedan grundersättningen från alfakassan. Var inte mycket pengar men lite. Studerade sedan ett år och det räknades som överhoppningsbar tid. I början av förra året fick jag resterande dagar, sedan hamnade jag i jobb och utvecklingsgarantin. Fsk fick all information de behövde av alfakassan och beslut fattades. Nu ett år senare fick jag en ny period, men läste på en regel att om man inte betalar in till sin a kassa ska man ha mindre ersättning. (en den jag haft) Jag har aldrig betalat in till alfakassan vad jag vet. Men ändå står jag med där fortfarande tydligen. Fsk har ju kollat med alfakassan flera gånger och skulle jag betalt något måste jag ju fått inbetalningskort eller? De sa de på fsk och att de annars skulle fått info om uteslutning ur alfakassan. Det kan alltså hända jag fått för mkt av fsk ett helt år och i värsta fall blir återbetalningsskyldig över 20 000 p.g.a det här. Betalar man inte till någon a kassa ska man ha 223 om dagen, jag har fått 320, men har enligt alfakassan rätt till detta. Det hela går inte alls ihop.
Någon som kan nått om alfakassan? Varför är jag fortfarande med där trots att jag inte betalar nått? Jag ska ringa dom imorgon men är så orolig för allt nu, framförallt bli återbetalningsskyldig pengar jag inte har.