BVC-damen är för 5 minutersmetoden och vill att min man är pappaledig från det att vårat barn fyllt ett. Jag såg att hon tittade snett när jag sa att jag kommer vara hemma. Tycker det är en privat sak. Hon tycker barn hör hemma på förskolan.
Och så är hon lika häpen varje gång jag svara på frågan om vår flicka osver hela natten nu att hon vaknar någon gång och jag ammar.
Könner mig alltid som sämsta föräldern och självförtroendet svajar efter besöket.
Sedan skriker ofta vår flicka när vi är hos henne så senast sa damen: Hon gillar inte mig..
Fracklands skrev 2009-05-27 10:10:40 följande:
Jag var också på väg att byta Bvc-sköterska men insåg sen att lillkillen bara skulle dit med halvårsintervaller efter 12-månaderskontrollen. Antingen härdar du ut eller så byter du innan 12-månaderskontrollen. Nästa efter det är 18 mån
osv.Om du inte har förtroende för sköterskan tycker jag att du ska byta, hellre än att byta intervall på kontrollerna. Ingen på Bvc kommer att bry sig om att du byter, prata gärna med verksamhetsansvarig. Din sköterska kanske får många klagomål osv...