• Mars2007

Slår sig själv i huvudet - 6 mån

Känner mig dum men... är det någon som känner igen sig?

Har en son på ca 6 mån, det hela började en tid efter att han haft rs. Han vill inte äta när han låg på ena sidan - till att inte klara av att äta alls nattetid trots att han vaknade och ville ha. Han kunde bli stel som en pinne helt oväntat och skrika hysteriskt. Vi sökte till slut och fick inhalera honom med airomir och pulmicort vilket lossade en massa slem som han haft i systemet de senaste 2-3 månaderna. Det belv något bättre till slut. Men.. han har även under de senaste månaderna gnidit sig mycket i ögonen och i/på sina öron. Såpass mycket att vi ett par ggr kollat så han inte har öroninflammation - vilket han inte haft. Under senare tid har nu detta ökat allt mer och han har dessutom börjat att slå sig själv i ansiktet, på mer eller mindre samma ställe hela tiden. Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att han hade bihålsinflammation men som sagt det är han ju för liten för så nu sänder jag ut en liten förfrågan om det är någon som känner igen sig? Förhoppningsvis är det allt för många sömnlösa nätter som gjort mig löjligt nojig men jag skriver ändå.. för säkerhets skull!

Jo visst - en sak till han sover väldigt lite! Ca 12-13 timmar per dygn och har svårt för att komma till ro.

• Svar på tråden Slår sig själv i huvudet - 6 mån
  • Krabbolina

min grabb som är 6 mån bankar sig själv med tumme i huvudet, oftast när han ammar. Bankar även leksaker i sitt huvud, jag tror bara det är en utvecklingssak. De har kommit på något nytt att öva på!

• Krabbolina

Lukas gnider för övrigt sin näsa med sina händer ganska ofta, har han gjort den senaste veckan.

• maria12

min flicka pa 5 manader har borjat vifta mkt med armarna och slar till sig sjalv ofta. Det ar oxa mkt gnuggande i ogon/nasa....men armarna ar det jag marker av mest....det ar sakert nagot de haller pa med ett tag.

• Mars2007

Jo, det tror jag oxå men efter hans problem efter rs så har man nog gått och blivit hypokondriker.. tack för era lugnande svar!

Svar på tråden Slår sig själv i huvudet - 6 mån