• Lilla Ludde

Vilken färg på sjal på bröllop?

Hej alla.

Behöver eran hjälp.
    Ska på bröllop i helgen, ska ha en mörklila klänning. Men vill ha en sjal till, men jag vet ju inte vilken färg jag ska ha.
    Blir svart eller vit fel? Om man har svarta eller vita skor till också.
    Kommer liksom inte på nån annan färg som skulle passa.
    Men är ju samtidigt lite känsligt med dom färgerna och jag är så dålig på såna vett och etikett grejer. =)

• Svar på tråden Vilken färg på sjal på bröllop?
  • Elli47

Kan du inte ha en cerise eller grå/silver sjal? Det passar bra med mörklila! Annars är ju svart också en färg som passar till det hela även om det kanske blir lite dystert med så mycket mörkt.

• Vhilma och Victor

Håller med om en i silver.. eller turkos?

• rosenkind

tycker du ska ha samma färg på sjalen som på skorna, det blir snyggast. silverskor o silversjal eller guldfärgade skulle vara festligt Annars röstar jag på svart. Gillar inte alls vita skor

• rosenkind
    rosenkind skrev 2009-05-27 07:59:46 följande:
    tycker du ska ha samma färg på sjalen som på skorna, det blir snyggast. silverskor o silversjal eller guldfärgade skulle vara festligt Annars röstar jag på svart. Gillar inte alls vita skor
    tanken var att smilisen skulle räcka ut tungan, inte pussar

oh well...jag fortsätter då Jag såg ett modeprogram på tv för nåt år sedan och där sade de att det egntligen bara är brudar som ska ha vita skor, alltså inte bara på bröllop utan över huvud taget. Efter det har jag blivit mot vita skor för jag hör alltid det i huvudet, men det är naturligtvis en smaksak Ha så kul på bröllopet!
  • Lilla Ludde

Får bli svart då. =)
    Provade nån annan färg också, men ser lite konstigt ut.
    För jag vill ju ha samma färg på skorna också.
    Jösses, man är ju inte ute i god tid. Ska ju på bröllopet på lördag.
    Sen har jag ju 35 i skostorlek också, inge roligt att gå på barnavdelningen. Vill ju inte ha några som blinkar, eller ha tubsockar i. =)

• rosenkind

Lilla Ludde skrev 2009-05-28 07:09:05 följande:

Får bli svart då. =)Provade nån annan färg också, men ser lite konstigt ut.För jag vill ju ha samma färg på skorna också.Jösses, man är ju inte ute i god tid. Ska ju på bröllopet på lördag.Sen har jag ju 35 i skostorlek också, inge roligt att gå på barnavdelningen. Vill ju inte ha några som blinkar, eller ha tubsockar i. =)
    storlek 35 ä säkert svårt att hitta. Jag har normala 37 men ibland om det är några skor jag verkligen vill ha och 37 är slut brukar jag köpa såna där lösa sulor/inlägg så sitter skorna bra iaf. Såna kanske du kan ha? 36 brukar ju alltid finnas...
  • Lilla Ludde

Ja, får köpa såna.
    hittade ett par som satt rätt okej igår. Men lite stora så får köpa såna Rosenkind. =)
    Tack för tipset.
    Idag så bär det iväg. Ska till Kalmar så det är en bit. =)

Svar på tråden Vilken färg på sjal på bröllop?