• Cattis86

Vad köpa i 30-års present? Ej upplevelse eller liknande..

Hej på er! :)

Snart fyller mannen 30, och vi ska ha stor fest den 6/12.

Nu undrar jag bara vad jag ska köpa i present? Har ni några tips?
    Jag frågar honom, men då säger han bara att han inte vet vad han önskar sig..

Vi fick en del presentkort på SPA och en resebyrå bl.a då vi gifte oss och har ännu inte hunnit göra något av sakerna p.g.a att vi jobbar så olika (och då gifte vi oss ändå nästan för ett helt år sen!!) Så det där med nån upplevelse är ju kul, men vi kommer inte hinna planera in någon så jag vill gärna ge honom någon sak istället som han har användning för..

Pris och sånt spelar mindre roll.. E tacksam för alla tips.. :)

• Svar på tråden Vad köpa i 30-års present? Ej upplevelse eller liknande..
  • tisteln

Hur bor ni? Om ni bor i hus kan man tänka sig en hammock, däckstolar, frukt- eller bärträd...

• Cattis86

vi bor i hus med stor tomt så d där med en hammock var en bra idé :)
    fler tips?

• Flätad

Gillade idén med hammocken även till min man som fyller 34 Vad brukar en sån kosta ungefär...?

• jummie

Jag fick en gigantiskt gasolgrill när jag fyllde 30 av mina vänner. En mkt uppskattat o användbar present!

• Fyrbarnsmorsa

En grill kanske.Brukar dom flesta killar gilla.

• Anna i Skåne

HAr han något intresse?

• Fyrbarnsmorsa
    jummie skrev 2009-05-28 14:35:48 följande:
    Jag fick en gigantiskt gasolgrill när jag fyllde 30 av mina vänner. En mkt uppskattat o användbar present!
    Du hann precis före,haha.Men visst är det en uppskattad present!?Kul både att få och ge,för det är något "riktigt" liksom som man verkligen använder.
  • mosterYster

Tänkte vara traditionell och föreslå en riktigt fin märkesklocka. Gå till en bra uraffär och titta på klockor för 5000 kr och uppåt.

Min man har en för nästan 30 000 så där blir det inte någon ny klocka på några år. Men annars vet jag att han skulle ha uppskattat en klocka.

• jummie
    Fyrbarnsmorsa skrev 2009-05-28 14:38:13 följande:
    Du hann precis före,haha.Men visst är det en uppskattad present!?Kul både att få och ge,för det är något "riktigt" liksom som man verkligen använder.
    Ja gud ja jag tyckte det var en underbar present! Den används ju nästan varje dag hela somrarna så det är inget som strår o samlar damm direkt.
  • Cattis86

Tack snälla, SNÄLLA ni för alla bra tips! :)

Har faktiskt varit och köpt en present idag.. och d var inte romantiskt direkt :P Men jag köpte en högtryckstvätt.. nu skrattar ni säkert, och jag var inte helt hundra på om jag verkligen skulle köpa det.. Men det är något han/vi behöver, för vi har lånat min pappas ett antal gånger.. Haha :P

tänkte köpa något mer..

En grill har min mormor och moster köpt till honom tillsammans, för det har han också önskat sig. Och en fin klocka fick han i bröllopspresent av mig, men den har han aldrig använt.. Mamma och pappa har köpt en cykel till honom, för det önskade han sig en ny. Och så har han fått 3000 kr av sina föräldrar, och dem ska han ha till en ny rakapparat.. Precis det jag hade tänkt å köpa från början.. men men..

Intressen: Tennis och fotboll.. Han är en äkta AIK:are!

Tänkte ett tag på att köpa fotbollsbiljetter till honom och mig och gå tillsammans på nån viktig match.. Själv är jag inte ett dugg intresserad :P Men jag vet att han har sagt förut att jag borde följa med nån gång och känna stämmningen.. Och d e ju ändå han som fyller år, då e d klart vi ska göra något som han vill :) Vad tror ni om den idén.. Kul eller bara dumt?

• Fyrbarnsmorsa

Han kommer garanterat uppskatta det,speciellt om du följer med.Det skulle min sambo gilla iaf.

Svar på tråden Vad köpa i 30-års present? Ej upplevelse eller liknande..