• Dinturiel

Vädra sängkläder i lägenhet?

Hur gör ni som bor i lägenhet när det gäller att vädra sängkläder osv?

Skulle vilja vädra av våra sängkläder och filtar lite då och då, men kan jag verkligen skaka av dem från balkongen och låta dem hänga där?
    Bor på 5e våningen och har inga vädringsställningar på gården där vi bor.

• Svar på tråden Vädra sängkläder i lägenhet?
  • EliLeoMa

Vi boode på tredje våningen i ett hyreshus förut. Pöönade helt enkelt sovrumsfönstret och hängde ut täcket där. Men barlkongen borde ju funka. Det är ju inte som att det är grusiga gamla mattor du skakar av så det borde inte störa någon tycker jag...

• dosedumman86

När ja bodde med mamma på andra våning och grannen hade altan under så hängde vi ut sängkläder, och de gjorde vi i 3 år sen flytta vi =) Så häng ut dom du !

• Dinturiel
    EliLeoMa skrev 2009-05-27 11:21:00 följande:
    Vi boode på tredje våningen i ett hyreshus förut. Pöönade helt enkelt sovrumsfönstret och hängde ut täcket där. Men barlkongen borde ju funka. Det är ju inte som att det är grusiga gamla mattor du skakar av så det borde inte störa någon tycker jag...
    Nä, precis... är vad jag har tänkt också. Jaja, är det nån som stör sig på det så vet de ju vart vi bor i så fall
  • Dinturiel
    dosedumman86 skrev 2009-05-27 11:22:30 följande:
    När ja bodde med mamma på andra våning och grannen hade altan under så hängde vi ut sängkläder, och de gjorde vi i 3 år sen flytta vi =) Så häng ut dom du !
    Tack för svar

Jo, som jag skrev tidigare är det nån som har problem med det då så får de väl klaga.
  • Tecken

Jag skulle bli vansinnig om mina grannar vädrade sina sängkläder och skräpade ned min balkong/fönsterrutor. Oftast är det inte tillåtet att vädra sängkläder genom fönster/balkong - kolla vad som gäller där just du bor.

• Tjimtjom
    Tecken skrev 2009-05-27 12:08:21 följande:
    Jag skulle bli vansinnig om mina grannar vädrade sina sängkläder och skräpade ned min balkong/fönsterrutor. Oftast är det inte tillåtet att vädra sängkläder genom fönster/balkong - kolla vad som gäller där just du bor.
    Tror att bilar o naturen skitar ner din balkong o fönster mer än grannens täcken.

Som sagt, det är ju inte skitiga mattor.
  • Dinturiel
    Tecken skrev 2009-05-27 12:08:21 följande:
    Så tog jag och kollade upp det och det gick visst inte.. hur fasiken gör jag då? Behöver vädra ur dotterns sängkläder annars får jag renbädda flera gånger i veckan pga allergier
  • Tecken
    Tjimtjom skrev 2009-05-27 12:12:23 följande:
    Tror att bilar o naturen skitar ner din balkong o fönster mer än grannens täcken.Som sagt, det är ju inte skitiga mattor.
    Nej, det är inte skitiga mattor - men jag vill ha grannens hudavlagringar på mina tomatplantor.
  • Tjimtjom
    Dinturiel skrev 2009-05-27 12:13:45 följande:
    Så tog jag och kollade upp det och det gick visst inte.. hur fasiken gör jag då? Behöver vädra ur dotterns sängkläder annars får jag renbädda flera gånger i veckan pga allergier
    Häng över stolar innanför fönstret
  • Dinturiel
    Tecken skrev 2009-05-27 12:16:27 följande:
    Nej, det är inte skitiga mattor - men jag vill ha grannens hudavlagringar på mina tomatplantor.
    Nu är våra balkonger inglasade med öppningsbara fönster.. så tror det egentligen är begränsat hur mycket som hamnar på deras balkonger... får väl använda torkställning på balkongen istället och hoppas på korsdrag.
  • Tjimtjom
    Tecken skrev 2009-05-27 12:16:27 följande:
    Har faktiskt aldrig tänkt på det så. Iof brukar jag skaka sängkläderna inne i lägenheten innan jag hänger ut dom
  • Insatt

Man får för det allra mesta inte skaka saker från balkonger och fönster i lägenheter, det brukar uttryckas tydligt ordningsreglerna för huset. Vill man vädra får man försöka hänga upp sakerna på något sätt. 

• Galliformes
    Ms H skrev 2013-06-03 17:50:28 följande:
    Vad är det för allergi?
    Kanske kvalster-allergi ?

Svar på tråden Vädra sängkläder i lägenhet?