• Sirba

Skydd under lakan i säng och vagn?

Hej!

Undrar om det är någon som har något tips på vad man kan ha för skydd under lakanen i spjälsängen och barnvagnen så inte madrasserna blir blöta om det skulle hända en olycka? Ska man ha skydd bara under rumpan eller även under huvudet?

• Svar på tråden Skydd under lakan i säng och vagn?
  • TeDrickaren

Plastadfrotté är det bästa... finns att köpa i tyg affärer på m, kan välja som man känner om man vill ha hela vagnen/spjälsängen el bara en lite bit.

Älskade,underbara Moa & två bebisar i magen
  • Wilowa

IKEA har bra sängskydd för större sängar och de har säkert till spjälsängar med. med tanke på att det kan hända andra olyckor än kissolyckor, så är det ju bra om hela madrassen är skyddad. Det är inte roligt när man går upp och finner sängen full med kräk!

• emmsan123

Vi hade plastad frotté till ettan, nu till tvåan har vi köpt Hippy chicks madrasskydd istället, som andas. Plastad frotté blir riktigt svettigt! Vi har köpt madrasskydd till vår säng också, jag ångrade att jag inte hade det med ettan, för vår bäddmadrass blev helt förstörd av läckande bröst, kräks och bebiskiss. Så nu har jag investerat i (de är rätt dyra jämfört med plastad frotté, men enligt mig värt det) madrasskydd till både sonen på tre år, vaggan och vår säng.

Min finaste, Oskar 060329, lillebror Viktor väntas, BF 090614
  • patti87

man ska inte ha skyddet under huvudet...iallafall vad jag hört ..

• CaCC

Patti - det är väl just för att plastad frotté inte andas skulle jag tro.

• Min Aida

På nr 1 hade jag plastad frotté som jag klippte i lagom stora bitar så att det skyddar från typ halva kroppen och neråt - dock inte under huvudet!

Nu för nr 2 har jag köpt sådana skydd från IKEA, verkar bra, då det är bomullstyg på ena sidan och plast på baksidan, tvättas i 60 grader och passar både spjälsäng, vagn och barnsäng. Kostar 49 SEK styck!

♥Aida , underverk nr 1 - snart kommer underverk 2!♥
  • patti87
    CaCC skrev 2009-05-27 11:12:42 följande:
    Patti - det är väl just för att plastad frotté inte andas skulle jag tro.
    ja det är det jag tänkte på :P
  • Sirba

Hej!

Tack för era svar.
    Har nu varit och köpt Hippy chicks madrasskydd. Visst blev det dyrare än plastad frotté men det andas ju och kan skydda hela madrassen.

Svar på tråden Skydd under lakan i säng och vagn?