• reserverad

Frye boots?

Vad tycker ni om Frye boots? Ar de skona? Prisvarda? Haller lange?

Framfor allt, ar de skona?

• Svar på tråden Frye boots?
  • Leonie

De är supersköna, men jag skulle aldrig satsa på ett par original för över 2 000 kr nu då de snart är rejält uttjatade. Köp ett par snygga kopior i stället, finns överallt. t ex Nilson, Vagabond eller Wedin´s.

• Linda1976

Hmm.... eftersom de är klassiker som funnits över 20 år, så lär de väl knappast bli uttjatade. Ungefär som Bally curlingkängor inte heller blir uttjatade....

• Leonie

Kan inte hålla med om att Fryes är lika klassiska som Ballys curlingkänga ändå...

Även om de har funnits att köpa hela tiden så slog de ju igenom på nytt förra året och sitter i dag på var kvinnas fot. Men absolut, klart de är prisvärda om man vet att man kommer att använda dem varje år i flera år framåt. Men om man bara fallit för modet som är just nu så är det kanske inte så smart att lägga ut så mycket pengar eftersom att de snart är passé i modesvängen igen.

• Linda1976

Sant! Som mitt egenhändligt ihopknåpade ordspråk:

Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt.

• Rachel G

Var kan man köpa Fryes i Stockholm? Jag har bara hittat dem på sko uno på G:a Brogatan, men de hade inte min storlek. (De hade däremot den otrevligaste personalen som jag har upplevt)

Svar på tråden Frye boots?