• Anonym (Stortån)

Operera stortårna

Har ett stort problem enligt mig själv.
    Har funderat länge på om man kan operera sina stortår. Jag mår så dåligt över att de är nästan 1 cm längre än de tårna brevid. Det skulle aldrig falla mig in att ha skor som är öppna framtill, kan aldrig ha tofflor.
    Endast strumpbyxor på fötterna är nästintill omöjligt (då syns ju tårna igenom)
    Vill ju kunna ha shorts och leggings och kjol på sommrarna men det är ju inte så snyggt med strumpor till det. Så det blir ju att jag har svårt med övriga kläder med.
    Jag skulle så gärna göra en operation om det gick men jag vet inte vart jag ska vända mig.
    Har mått så dåligt över det här så länge.
    Är det någon som har tips att dela med sig av.
    Säg nu inte åt mig att det är bara att gilla läget....för jag tänker på det här dagligen. Jag skule bli en helt annan människa om tårna var kortare...helt sjukt egentligen, jag vet!!

• Svar på tråden Operera stortårna
  • Anonym (kjh)

men kan du inte ha sommarskor som inte är öppna vid tårna? då behövs väl inga strumpor?

• Anonym (missbildad tå)

Jag tycker att det låter gulligt! Jag har två olika stora stortår (en mosade jag mot madrassen när jag sov som barn så den stannade i växten eller nåt). Jag skryter om det och tycker det ser festligt ut. Men folk bryr sig faktiskt inte.

Du säger ju själv att det är fult med strumpor till shorts och kjol. Jag håller med. Det är definitivt också fulare än att ha lite för långa stortår. Sen tycker jag att 1 cm inte är långt. Min vänstra stortå är 1 cm längre än 'pektån'. Synd att du hakat upp dig på detta iaf. Du har ju en känsla kring det här. Om jag var du skulle jag testa mig själv genom att klä mig som jag ville men kjol och öppna skor i sommar - utan strumpor av något slag. Jag tror inte att någon kommer att peka på dig eller säga något alls - Möjligen att de säger att du är ovanligt snygg ;) (för att du har kjol och tjusiga skor).

• Anonym (kjh)

det är faktiskt snyggare med längre stortår än att "pektån" och "fuckyoutån" är längre än stortån, tycker jag!

• Anonym (Stortån)
    Anonym (kjh) skrev 2009-05-27 11:21:08 följande:
    men kan du inte ha sommarskor som inte är öppna vid tårna? då behövs väl inga strumpor?
    jovisst men sen när man går in hemma hos folk så måste jag ju ta av mig tex tofflorna....och då har jag ju inga strumpor
  • Anonym (Stortån)
    Anonym (missbildad tå) skrev 2009-05-27 11:24:15 följande:
    Jag tycker att det låter gulligt! Jag har två olika stora stortår (en mosade jag mot madrassen när jag sov som barn så den stannade i växten eller nåt). Jag skryter om det och tycker det ser festligt ut. Men folk bryr sig faktiskt inte. Du säger ju själv att det är fult med strumpor till shorts och kjol. Jag håller med. Det är definitivt också fulare än att ha lite för långa stortår. Sen tycker jag att 1 cm inte är långt. Min vänstra stortå är 1 cm längre än 'pektån'. Synd att du hakat upp dig på detta iaf. Du har ju en känsla kring det här. Om jag var du skulle jag testa mig själv genom att klä mig som jag ville men kjol och öppna skor i sommar - utan strumpor av något slag. Jag tror inte att någon kommer att peka på dig eller säga något alls - Möjligen att de säger att du är ovanligt snygg ;) (för att du har kjol och tjusiga skor).
    Jag önskar att jag var så positiv som du...men jag är så otroligt rädd för att folk ska påpeka det. Då skulle jag bli jätteledsen. Jag har många i min bekantskapskrets som är "såna" som påpekar hur man ser ut, tyvärr.
  • Anonym (missbildad tå)

Anonym (Stortån) skrev 2009-05-27 11:28:57 följande:

Jag önskar att jag var så positiv som du...men jag är så otroligt rädd för att folk ska påpeka det. Då skulle jag bli jätteledsen. Jag har många i min bekantskapskrets som är "såna" som påpekar hur man ser ut, tyvärr.
    Fötter är ju inget man skyltar med. Dem trampar man på och man drar dem efter marken och de blir skitiga. Om de är fula tycker jag inte heller spelar någon roll. Man behöver ju inte måla tånaglarna så att mna drar uppmärksamhet dit direkt.

Sedan så kan du testa att ta upp ämnet själv - för att få det ur världen. Träffa en kompis och ta på öppna skor. Om ni sitter på en bänk och käkar glass så kan du ju vara ärlig och säga "Jag hatar mina stortår, de är så långa, jag ser inte klok ut". Mest troligt så håller inte vännen med/eller så säger de typ att det inte är något man tänker på. Eller så skämtar ni om det tillsammans. Jag tror att det kan bidra till att du får en mer hälsosam syn på dina tår =)
  • Anonym (Stortån)

Så det finns ingen annan utväg tex att operera sig? Ska jag bara finna mig i situationen?
    De som är missnöjda och mår dåligt över sina bröst kan ju operera sig.
    Man borde kunna det med sånt här med.
    Usch...jobbigt!

• Anonym (missbildad tå)

Bröst är mer laddat.

• Anonym

Äh, finns inget fulare än när tån brevid stortån är längre än stortån (Hm, blev krångligt det där) men längre stortå ska man ju ha, ser ju bara muppigt ut annars!

• Anonym (xxx)

Då gäller det att trycka till dessa personer ordentligt en gång för alla, så de tänker sig för både en och två gånger till innan de påpekar något som gäller dig. Det dessa personer inte fattar är ju att de är både socialt handikappade och mindre intelligenta - ingen fullt normalbegåvad person anmärker på andra jämt och ständigt. Då är det bara samma medicin tillbaka som gäller.
    Spar ett eller ett par dräpande svar i minnet och plocka fram när det beger sig.
    tex:
    "Hellre en mindre skavank på kroppen än en i hjärnan, eller vad säger du? alt. tycker jag det verkar som."
    "Små kroppsliga skavanker märks mindre än mentala, tycker du inte? alt. låter det som".
    "Nu har du fått anmärka på mig, det var väl skönt, så nu är det min tur men jag vet inte var jag ska börja för det är så mycket att välja på."
    "Jag har hört att det tyder på lågt IQ när man anmärker på andra människor hela tiden".
    etc.

Tycker du ska skita högaktningsfullt i vad andra tycker/vad du inbillar dig att andra tycker. Det är inget konstigt att stortårna är längre än de övriga tårna. Två i min familj har det så och de har aldrig kommit på tanken att gömma dem.
    Nej, du ska nog arbeta lite med din självkänsla. På morgonen när du vaknar kan du börja dagen med att räkna upp minst tio saker som är bra och fint med dig.

Anonym (Stortån) skrev 2009-05-27 11:28:57 följande:

Jag har många i min bekantskapskrets som är "såna" som påpekar hur man ser ut, tyvärr.
  • Anonym

Oj vad konstigt! Jag har såna tår som du beskriver men jag är väldigt glad att jag har det och att inte tån bredvid stortån är LÄNGRE än stortån, det tycker jag är jättefult!

Var glad och nöjd över dina tår! Själv har jag massor av torrsprickor och fula hårda hälar som jag har komplex över, DET är fult!

• Anonym (pektån)

var glad att du inte har "pektån" som är typ nästan 1cm längre! jag har det som skulle heldre ha stortån 1cm längre, så tycker du inte ska bekymmra dig så mycket =) Men du mår ju dåligt av det, och även jag över min ofentligt långa tå, så jag lider med dig! men som sagt, tänk inte på det så mycket :)

• Anonym (pektån)

pektån 1cm längre än stortån skulle de stå :P

• The Man

Anonym (xxx) skrev 2009-05-27 13:53:24 följande:

Då gäller det att trycka till dessa personer ordentligt en gång för alla, så de tänker sig för både en och två gånger till innan de påpekar något som gäller dig. Det dessa personer inte fattar är ju att de är både socialt handikappade och mindre intelligenta - ingen fullt normalbegåvad person anmärker på andra jämt och ständigt. Då är det bara samma medicin tillbaka som gäller.Spar ett eller ett par dräpande svar i minnet och plocka fram när det beger sig.tex:"Hellre en mindre skavank på kroppen än en i hjärnan, eller vad säger du? alt. tycker jag det verkar som.""Små kroppsliga skavanker märks mindre än mentala, tycker du inte? alt. låter det som"."Nu har du fått anmärka på mig, det var väl skönt, så nu är det min tur men jag vet inte var jag ska börja för det är så mycket att välja på.""Jag har hört att det tyder på lågt IQ när man anmärker på andra människor hela tiden".etc. Tycker du ska skita högaktningsfullt i vad andra tycker/vad du inbillar dig att andra tycker. Det är inget konstigt att stortårna är längre än de övriga tårna. Två i min familj har det så och de har aldrig kommit på tanken att gömma dem.Nej, du ska nog arbeta lite med din självkänsla. På morgonen när du vaknar kan du börja dagen med att räkna upp minst tio saker som är bra och fint med dig. Anonym (Stortån) skrev 2009-05-27 11:28:57 följande:
    Instämmer till fulo i detta svar.

Sedan finns det ju kanske en anledning till att det heter just "stortår"??? Jag menar vi har ju även "lilltår" och vad är de då, jo MINST! (oftast i alla fall)
  • Anonym (Stortån)

Ok....nu mår jag faktiskt lite bättre {#lang_emotions_laughing} Tänk vad bra!!!

Tyckte att det där med "Jag har hört att det tyder på lågt IQ när man anmärker på andra människor hela tiden" - Den var riktigt bra, den ska jag försöka komma ihåg.

Även det där med att stortån faktiskt heter så för att den just är stortå och att lilltån heter så för att den är minst.

Få se om jag vågar vara strumplös framöver.
    Men om man skulle kunna göra något för att göra dem kortare så skulle jag ej tveka.

Har alltid undrat varför en del människor måste påpeka hur andra ser ut. Det verkar som att de har en tvångstanke om att de bara måste få kläcka ur sig saker.
    Som om folk inte visste om sina brister.
    Varför inte vara tyst...det har jag alltid undrat.

Svar på tråden Operera stortårna