• tiger85

svamp i armhålan

Hjälp! min dotter på snart 7 månader har en svampinfektion i ena armhålan o i ljumsken!

den i ljumsken är nästan borta nu då hon legat mycket utan blöja o jag smörjer på båda ställen med daktakort som BVC bad mig!
    Men infektionen i armhålan blir inte bättre...
    Någon som kan ge något förslag lr något????

*Josefine 050314 & Denise 081112*
  • Svar på tråden svamp i armhålan
  • tiger85

Ingen som har något råd?? E lite orolig att jag göra fel..
    försöker hålla rent o torrt o smörjer morgon o kväll med salva...
    Något annat jag kan göra mer/ist?

• tiger85
    {#lang_emotions_yell} e aldrig någon som svarar i mina trådar så nu skiter jag i det! Får väl lägga ett inlägg i varenda tråd jag kan hitta! Någon jä..a männsika måste väl veta...
  • Tullis

Hej!

Vi har samma problem och vi har tagit kortinyx. Det är en kräm som man kan köpa på apoteket med 1 % korison i. Det går bort på en gång, alltså efter en strykning men man ska använda det i 7 dagar för att det itne ska komma tillbaka.
    Förlåt att det blev lite sent svar...

• vattenkanna

jag har smörjt min dotter med inotyol under armarna nån timma efter att jag smörjt med daktar för att försöka undvika fukt i armhålorna och hon har blibit bättre av det

• Tant T

Hoppar in här med en fråga, hur ser svamp i armhålan och ljumsken ut? Vår 3-åriga dotter har nåt slags utslag på just de ställena, och har haft nu i ett par veckor, tror jag! Hon kliar sig emellanåt i ljumsken/på sidan av snippan och det ser ut som små små vita blåsor och med lite rött runt omkring. Det är inte många blåsor, kanske 10 stycken i ljumsken/snippan, men idag hade hon visst kliat så det börjat blöda. Är det svamp tro?

• babysmooch

Hej!
    Min pojke hade svamp i armhalan och ljumsken nar han var ett par veckor gammal och jag anvade canestan kram,det ar vad barnmorskan har i england sa att jag skulle kopa.Forsvann jattefort,smorde tva ganger om dagen.
    Lycka till!

Svar på tråden svamp i armhålan