• Waterlily

Fiskdamm - vad lägga i påsarna?

Vi ska ha fiskdamm på barnkalaset där barn mellan 1,5 och 3,5 år kommer att vara med. Vi kan tänka oss att ha olika innehåll i påsarna, men behöver tips på vad vi kan lägga i. Tanken är att minimera godiset...
    Vad har ni haft i påsarna? Leksaker? Ätbart?

• Svar på tråden Fiskdamm - vad lägga i påsarna?
  • Enigmia

små russinpaket kan man ha och clementin, en klubba om det ska vara något godis, en fin penna eller 1-2 kritor, en fin nyckelring eller nåt liknande.

• UllaBella

Oj, det är lite skillnad i åldrarna också. Jag kom bara att tänka på att barnen kanske kan få lite åldersanpassade leksaker. Kanske att varje barn får en "biljett" eller ett bete att sätta på klädnypan som talar om för den som sitter i fiskdammen vilken påse det barnet ska ha.
    Vår 2-åring tuggar så dåligt och även skumgodis blir bara att fastna i halsen eller så spottar hon ut eftersom det blir en stor klump, så det är bra att ni inte vill ha godis. Sen är det väl inte alla föräldrar som vill att så små barn äter det heller.
    Lycka till på kalaset och hoppas du får bättre tips och ideér än vad jag kan ge.

• ruby84

kanske litn ost bågs påse eller chpis.... russinpaket....?

• Camilla D

En liten vattenpistol (brukar finnas at köpa i flerpack till hyffsade priser), de till de mindre en pixi bok.
    Eller någon fin penna, en ballong som blir en figur, i vissa affärer säljer de ju saker oms är till fiskedamm i 6-8 pack, tex jojo.
    Såpbubblor är ju poppis.
    Finns ganskla mycket kul man kan lägga i påsarna.
    Därimot rekomederar jag inte klubbor! På ett kalas sitter man inte stilla och äter och springa runt med klubbor i munnen är inget bra, ta hellre en tablettask i sånna fall.

• UllaBella

Vaniljkrokar och majskrokar gillar min dotter. Likaså russin

• P79

Pixi böcker! Passar alla oftast.

• challe 1

min kompis hade köpt lite fina grejjer på IKEA, sånna där billiga gosedjur storlek liten. alla fick en varsin sån. en varsin IKEA stuttsboll. det var mycket uppskattat. Och inte så dyrt.

• ruby84

kankse lite typ tom gery kex eller bokstavskex figer kex jaaaa ?

Svar på tråden Fiskdamm - vad lägga i påsarna?