• Karisma

Hjälp med mjölkfria pizzabullar

Hej,

Hade tänkt bjuda på pizzabullar på sonens förskola och en av flickorna är mjölkallergiker.

Hittade det här receptet, någon som gjort det och kan säga om de blir goda?

scrappa.gladers.net/

Måste det vara olivolja eller går det lika bra med matolja (rapsolja samt solrosolja)

Går det lika bra med tomatpuré som med passerade tomater ur allergisynpunkt? har hemma passerade tomater med lök, paprika och vitlökssmak men vet inte om det fungerar.

Kan inget om mat som inte får innehålla mjölk och vill att alla barnen ska få samma sak så inte flickan med allergi "bara" får en hårdmacka och de andra bullar. Funderar på att lägga ost uppepå de bullar som de andra barnen ska äta. (Lr förhoppningsvis äter )

/Kristina

• Svar på tråden Hjälp med mjölkfria pizzabullar
  • IJAM

Det spelar ingen roll vilken olja du använder. Jag byter alltid ut mjölk till havremjölk och det blir kanonbra vid all bakning.

• Karisma

Det som var bra med just det där receptet är att jag inte behöver köpa hem en massa ingredienser som jag inte har någon användning för senare.

Men det är ju bra att veta inför framtiden att det fungerar lika bra att baka med havremjölk.

Har just köpt hem olja och olivolja är inte precis det billigaste att bara köpa hem för ett bak.

/K

Svar på tråden Hjälp med mjölkfria pizzabullar