Vilken dag blev det äggplock?
Du som gjort IVF, på vilken dag blev det äggplock?
Räkna första sprutdagen som dag 1. Har du gjort flera IVF:er så svara för den första av dem.
Tack! :)
Du som gjort IVF, på vilken dag blev det äggplock?
Räkna första sprutdagen som dag 1. Har du gjort flera IVF:er så svara för den första av dem.
Tack! :)
Jag gjorde på dag 12 första försöket. Fick då ut 8st ägg men inget vart befruktat så jag vet inte om de var för "omogna". Andra försöket vart det äggplock på dag 15 och då fick jag "bara" 4st ägg (men hade ca 15-20st äggblåsor). Tog samma dos Gonal F 150 IE båda gångerna.
Allra första försöket fick vi avbryta innan sprutstart.
Andra försöket plockades jag på dag 15. Fick 5 ägg, 2 embyron fick jag tillbaka inget till frysen. Testade minus. Sputade med Gonal-f 150 IE i 6 dagar ökade sedan till 225 IE 6 dagar.
Tredje försöket plockades jag på dag 12. Fick 7 ägg, 1 embyro fick jag tillbaka inget till frysen. Testade minus. Sprutade med Gonal-f 225 IE hela tiden.
Hade dålig med äggblåsor, har bara en fungerande äggstock. Hade 5 st ena gången och 6 st andra gången.
På dag 13 svarade jag.
på dag 10,
dag 12
Det har varierat mellan 9 och kanske 16 dar. Gick fortare med korta metoden.Vill inte minnas alla mina misslyckade IVF:er.
IVF nr 1 tror jag att det var ÄP på dag nr 11 hade dessutom 1 sprutfri dag innan ägglossningssprutan fick ut 7 ägg 5 befruktades och 2 gick att använda - 1 till mig och 1 till frysen.
IVF nr 2 ÄP på dag 13 lite längre alltså och ingen sprutfri dag. Fick ut 9 ägg 5 befruktades 3 gick att använda - 1 till mig och 2 till frysen. Blev överstimulerad och fick sen .
Heureka - fick du samma hormondos när du blev överstimulerad som vid det första IVF:et?
Har gjort 3 st och det har varit dag 15, 14 och 15
Gaytjej: Här kommer mina doser:
IVF nr 1: 7 dagar 112.5 + 2 dagar 75 + 1 dag helt utan, sedan ägglossningsspruta.
IVF nr 2: 10 dagar 112.5, sedan ägglossningsspruta.
Resultatet av ägg blev ju nästan exakt detsamma, men många säger att ÖS ökar chanserna till pluss, och det var helt klart värt det.
Lycka till alla
Här kommer det att bli 8 dagar x 150 IE Gonal F innan första VUL:et o ev justering av dosen. Får se vad det kan bli av detta!
Hoppas på äggplock på söndagen den 7/6... Det hade passat bra i den smockfyllda kalendern!
Har ert ÄP varit justerbart i tiden med någon dag? Tänker på er som går på kliniker som inte är öppna på helgerna eller kanske bara på lördagarna?
För mig blev det äggplock dag 17 ( i måndags).
Jag började med 150 ie puregon i fem dagar. Vid blodprovet visade det sig att jag i princip inte reagerat alls utan fick höja dosen till 300 ie i 8 dagar och sänka till 200 ie dagen innan äggmognadssprutan.
Läkaren sa också åt mig att sluta helt med sprayen (synarela) vid första blodprovet. Jag hade lite panik över att äggen kanske skulle släppa i förtid, men det gick bra. Jag fick ut 11 ägg varav 9 befruktades. Ett ruvar jag på just nu och det blev 6 blastocyster till frysen