• Melonjordgubben

Köpa katt, hona eller hane?

Hej

Vill ha ett råd från er som har lite bättre koll på det här med om man ska välja en katt, hane eller hona.

VI har haft massor av katter när jag var liten. Det har dock bara varit honor och de har varit rätt busiga och de flesta av dem ville aldrig ligga i knäet. Jag har hört att hanarna är lugnare och mer kelna? Nu vet jag att alla katter klöser, river och är busiga, men om man skulle kunna minska detta, vad är då bäst, hona eller hane? Jag hade kastraret katten oavsett kön.

• Svar på tråden Köpa katt, hona eller hane?
  • all is full of love

Jag hade gått för en hankatt. De blir mycket mer keliga och tillgivna (inbillar jag mig) när man kastrerar dem än honor. Men mycket handlar ju om kattens personlighet också. Lycka till!

• Johans Pillerill

Jag skulle välja en hankatt com man kastrerar rätt omgående... :) "villiga" honkatter kan vara skitjobbiga!!!!!

• j80

Har oxå bara haft honor så jag kan ju inte jämföra. Men min nuvarnade är 1 år och så kelen så hon är typ aldrig mer än 1 meter ifrån mig :) Hon har alltid varit kelig och mysig men sen vi steriliserade henne har hon blivit ännu mer kelig, hon är heller inte så busig längre så soffan får vara i fred nästan nuförtiden :)

Svar på tråden Köpa katt, hona eller hane?