Singrid skrev 2009-05-29 11:47:30 följande:
Hej!Jag heter Ingrid och jobbar på Volvia Försäkringar. Vi har utnämnt 2009 till Barnsäkerhetens år och jobbar aktivt med att öka kunskapen hos vuxna i allmänhet och föräldrar i synnherhet om hur barn ska vara säkra när de är ute och åker bil. Jag vill tipsa dig om att du kan åka till din närmaste Volvohandlare och testa deras bilbarnstolar. De har just lanserat nya bilbarnstolar som de har tagit fram tillsammans med Britax Römer. Stolarna är förstås krocktestade i Volvobilar. Mer information om bilbarnstolar kan du även hitta på NTFs hemsida
ntf.se. Hoppas du hittar hittar en bilbarnstol som passar era behov. Lyckat till och kör försiktig. Vänliga hälsningar, Ingrid OlssonInlägget: Som rubriken lyder, vilken vändbar bilbarnstol (den efter babyskyddet) har ni i er Volvo V70? Är det någon som vet om det finns någon bilbarnstol (gärna vändbar) som passar i en Volvo V70, placerad bakom förarsätet och en person på ca 1.80 har så gott om plats så att han kan köra???Hoppas att någon kan hjälpa oss! Så vi vet vilken stol vi ska åka och prova .
Då kan jag "tipsa" om att volvohandlare inte har en jävla aning om bilsäkerhet, de visste inte ens att bilstolar har en datummärkning när jag var där och var arg för att de sålt oss en 5 år gammal bilstol utan att tala om det. Kommer inte köpa något mer från volvo inkl bil!! Åk hellre till typ säkerhetsbutiken eller till något större ställe där de säljer många olika stolar för att prova er fram.
Ursäkta min otrevliga ton men är sååååååå sur på dem. De visste inte ena att det är 10 år som gäller för en stol eller hur gamla barn ska vara innan man vänder dem framåt, grrrrrr. Kanske borde jobba med att aktivt öka kunskapen om barnsäkerhet i den egna koncernen först...?!