• Mini Söderling

Provera

Finns här någon som använt provera eller andra läkemedel för att få igång mens ? för att sedan använda pergotime?

• Svar på tråden Provera
  • Nuni

Det finns nog många, jag är en av dom. Väntar just ÄL efter en kur Pergotime. Är på dag 15. Började med provera för att få mens. Först 1 kur 10 dagar. Sen på dag 16 andra kuren och sedan mensdag 5 började jag med pergo.

Mini Söderling skrev 2009-05-27 19:27:17 följande:

Finns här någon som använt provera eller andra läkemedel för att få igång mens ? för att sedan använda pergotime?
  • Sofiesticated

Hej!

Jag tog sista tabletten av provera i fredags, och nu är det måndag och ännu ingen mens.
    Jag har typ som mensvärk till och från. Har ätit gestapuran i 2 år och fått mens dagen efter sista tabletten. är det någon som varit med om samma sak? hur ska jag göra för att få igång mensen? 5 mensdagen ska jag börja äta pergotime!

• Nuni

Vid mina kurer Provera har det sett ut följande.
    Kur 1 - mens dag 2
    Kur 2 - mens dag 6
    Kur 3 - mens dag 5

Det enda du kan göra är att vänta att den ska komma.

Sofiesticated skrev 2009-06-08 15:18:16 följande:
    Hej! Jag tog sista tabletten av provera i fredags, och nu är det måndag och ännu ingen mens. Jag har typ som mensvärk till och från. Har ätit gestapuran i 2 år och fått mens dagen efter sista tabletten. är det någon som varit med om samma sak? hur ska jag göra för att få igång mensen? 5 mensdagen ska jag börja äta pergotime!
  • Mini Söderling

Men det är ju så sjukt jobbigt att vänta , tänk att man sitter här och längtar och väntar på att man vill ha mens ha ha ... hur många gånger har man velat det tidigare , men nu e längtan stor för att få börja med pergotime ..... tiden känns som om den står still

• Nuni

Jag längtar oxå efter mensen så jag kan börja på min andra pergokur (dubbel) fick inte ÄL med enkel.

Men det är sant oftast så vill man ju INTE ha mens =) Men nu VILL man ha den mer än nåt annat typ ;)

Förhoppningsvis kommer mensen dag 28-32. Med en pergocykel.

Mini Söderling skrev 2009-06-08 20:19:42 följande:

Men det är ju så sjukt jobbigt att vänta , tänk att man sitter här och längtar och väntar på att man vill ha mens ha ha ... hur många gånger har man velat det tidigare , men nu e längtan stor för att få börja med pergotime ..... tiden känns som om den står still
  • fendt87

Hej!

Jag har ätit tre omgångar med Provera men ändå inte fått igång egen mens, tyvärr. Men vi ska in till vår läkare och se hur vi ska gå vidare i utredningen nu.
    Lycka till!

• Mini Söderling

men va jobbigt för dig , hoppas dom hittar någon bra lösning , berätta gärna va dr sa när du varit där . håller tummarna

• heter

Jag tog Primolut som är samma sak. Efter det så har jag inte fått tillbaka min mens. Det är nu över 8 veckor sen jag hade Primolut-mensen och när jag hade egen mens kom den iaf var sjätte vecka. Någon som har haft samma problem med att medicinen skjuter upp mensen ännu mer?

• T e s s
    heter skrev 2009-06-10 12:22:46 följande:
    Jag tog Primolut som är samma sak. Efter det så har jag inte fått tillbaka min mens. Det är nu över 8 veckor sen jag hade Primolut-mensen och när jag hade egen mens kom den iaf var sjätte vecka. Någon som har haft samma problem med att medicinen skjuter upp mensen ännu mer?
    Har haft oregelbunden mens innan. Tagit 3 kurer av pergo o fick då mens på dag 34.35.33, hade uppehåll denna månaden o då dök inte mensen upp alls. Har nu fått provera för att sätta igång mensen o sedan då pergo igen. har lite småtankar om jag ska ta pergo direkt istället.
    Så ja, alla dessa hormoner har helt klart sabbat min cykel, ångrar nästan att jag började med pergo då för länge sedan!
  • Mini Söderling

Hej tess vet du någon som har börjat med pergo utan mens?
    jag tog min sista primolut igår och nu börjar väntan och längtan till mens ,

• T e s s

Mini Söderling skrev 2009-06-10 19:56:20 följande:

Hej tess vet du någon som har börjat med pergo utan mens? jag tog min sista primolut igår och nu börjar väntan och längtan till mens ,
    Har för mig att jag läst om att man kan ta pergo utan att mensen först dykt upp men är inte säker, därför hänger jag ut frågan här o på lite andra ställen!
    Svejs
  • heter

Fast Pergo är väl för ägglossning? Jag har bara tagit Primolut en gång för att förkorta menscykeln men det blev precis tvärtom och nu måste jag vara uppe i 65 dagar nånting sen sista mensen. Som mest har jag haft 45 dagar innan av mig själv.

Jag tror att Primolut och Provera är samma sak men jag kan ha fel.

Hur det än är så ångrar jag också att jag tog den där Primoluten. Det hade nog varit bättre att vänta på att kroppen skulle få klura ut det själv.

T e s s skrev 2009-06-10 13:29:43 följande:

Har haft oregelbunden mens innan. Tagit 3 kurer av pergo o fick då mens på dag 34.35.33, hade uppehåll denna månaden o då dök inte mensen upp alls. Har nu fått provera för att sätta igång mensen o sedan då pergo igen. har lite småtankar om jag ska ta pergo direkt istället. Så ja, alla dessa hormoner har helt klart sabbat min cykel, ångrar nästan att jag började med pergo då för länge sedan!
  • T e s s
    heter skrev 2009-06-13 02:07:36 följande:
    Fast Pergo är väl för ägglossning? Jag har bara tagit Primolut en gång för att förkorta menscykeln men det blev precis tvärtom och nu måste jag vara uppe i 65 dagar nånting sen sista mensen. Som mest har jag haft 45 dagar innan av mig själv. Jag tror att Primolut och Provera är samma sak men jag kan ha fel. Hur det än är så ångrar jag också att jag tog den där Primoluten. Det hade nog varit bättre att vänta på att kroppen skulle få klura ut det själv. T e s s skrev 2009-06-10 13:29:43 följande:
    Japp, pergo är för att stimulera ÄL
    Fick idag mensen på 5dagen av provera, känns bra att den dök upp så man kanske kan få ordning på saker o ting igen. Så nu blir det att knapra pergo igen.
    Hoppas din mens dyker upp snart, är det efter en kur med primolut som din mens inte kommit?
    Kram
  • heter

Ja precis, det är efter Primoluten som jag inte har fått tillbaka mensen. Jag börjar få panik och undrar vad jag ska göra åt saken? Att ta det en gång till känns inte lockande precis eftersom att den förstörde för mig första gången.

T e s s skrev 2009-06-13 14:50:29 följande:

Japp, pergo är för att stimulera ÄL Fick idag mensen på 5dagen av provera, känns bra att den dök upp så man kanske kan få ordning på saker o ting igen. Så nu blir det att knapra pergo igen. Hoppas din mens dyker upp snart, är det efter en kur med primolut som din mens inte kommit? Kram
Svar på tråden Provera