• Husali

dop i jeans?

ska döpa lilla saga 30/10.

måste väl unna mig lite fräscha kläder tills dess, men ändå kläder som jag kan använda sen

nu till min funderingar.

ser det helt tokigt ut med ett par snygga jenas i kyrkan?
    och vad ska jag ha för skor? har inte råd att lägga ut en förmögenhet på kläder, så det får inte vara för dyrt.

ska vara enkelt och snyggt. klassiskt.

• Svar på tråden dop i jeans?
  • Dinturiel

Jag tycker jeans går till allt nu før tiden. Ett lite finare upptill, och ett par snygga skor så blir det bra. Det ær klassiskt och stilrent. Annars kan du ju satsa på en snygg kjol som går att anvænda till vardags också.

• Alec

Visst kan man ha jeans, det beror väl på vad du har till! Du skulle ju kunna ha en snygg tunika till, en som är lite längre och kanske ett skärp i midjan.

• Sefyria

Jag håller med, jeans och något finare upptill (kanske skjorta, tunika med accessoarer som brosch, halsband) och finare skor, kanske med klack, går bra i kyrkan.

Riktigt uppklädd behöver man inte vara, bara du känner dig finklädd och bekväm.

• wozzgirl

Jag tycker det skär sig riktigt ordentligt.. speciellt som dopet sla vara i kyrkan (och inte hemma).
    Det beror väl på hur närstående du är också.. jag menar är du fadder till barnet så ser det riktigt illa ut. Har du inte ett par vanliga svarta byxor?

• Karpet

Jeans i kyrkan är egentligen något man aldrig ska ha, jag hade valt en kjol istället.

• HaJoMi

Jag tycker jeans är helt ok i kyrkan om man är fint klädd i övrigt och inte går och köper några stora baggyjeans eller så. Min bror som är fadder till mitt barn hade jeans, sjorta, slips och kavaj på dopet =)

• Sefyria

Jag tror dock att det börjar bli vanligare att ha jeans i kyrkan. Har varit på dop och bröllop bara det senaste året, där bröllopsgäster och dopmamman haft jeans.

Jag tror dock att det är högst individuellt vad man anser vara finklätt och uppklätt. Jeans kanske är det för somliga, andra kanske föredrar svarta finbyxor. Jag tycker det är fint oavsett, t.o.m i kyrkan.

• littletiger

Jag har varit på två dop nu i vår/sommar och alla har varit mer eller mindre uppklädda. Föräldrarna till barnet har oftast haft kostym(mannen) och kvinnan har ex. haft fin kjol&blus, eller snygga långbyxor och blus/top. Att då komma i jeans passar inte alls när dem själva har klätt upp sig så fint.

En kjol kanske? Om man letar runt lite så kan man nog hitta nåt ganska billigt.

• Dinturiel

Det kanske finns nått kvar på rea. Alltid vært att kolla

• Auro

Jeans får tummen upp.

Man ska inte känna sig utklädd, bara finklädd ju! Jag skulle nog gärna också gå i jeans. Och på ert eget dop behöver du inte oroas över om nån stöter sig på din klädsel ...

• Olympiagirl

Tycker också att jeans är helt Ok - så länge du "klär upp" dem. Det viktigaste är ju att du känner dig fin o bekväm, inte att du klär dig enligt några förlegade etikettregler.

Svar på tråden dop i jeans?