• SaTh

Katten luktar jätte illa i rumpan!

Usch fy och blä...

Våran katt luktar fruktansvärt illa i rumpan..
    Jag vet att katter/hundar har sekret i rumpan som luktar illa, men våran katt är " torr" i rumpan och det luktar!..

Bara han hoppar upp i knät så stinker det.. han har inget bajs i rumpan och han tvättar sig ofta.

Vad kan det vara för något?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Katten luktar jätte illa i rumpan!
  • Justess

Så där luktar våran katt ibland också. Vidrigt! Men det brukar gå över av sig själv.

Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • SaTh
    Justess skrev 2009-05-27 20:17:44 följande:
    Så där luktar våran katt ibland också. Vidrigt! Men det brukar gå över av sig själv.
    Okej, men jag tycker att han luktar så mest hela tiden :S
  • Cia o krabaten

Vi har två och mormor och morfar har två katter.
    En av dem luktar superilla hela tiden!
    Så fort han hoppar upp i knät luktar det kattskit
    Men ingen av de andra tre.

• SaTh

Cia o krabaten skrev 2009-05-27 20:19:50 följande:

Vi har två och mormor och morfar har två katter.En av dem luktar superilla hela tiden!Så fort han hoppar upp i knät luktar det kattskit Men ingen av de andra tre.
    Uscha!! men vad sjutton klan det vara?
  • vackrastarflow

det händer här ibland också... kan vara så att de fiser till lite när de ska hoppa upp?

• Kinya

Kolla om katten inte har problem med analsäckarna. De kan luktar fullständigt vidrigt!

• hysteria
    Kinya skrev 2009-05-28 11:01:39 följande:
    Kolla om katten inte har problem med analsäckarna. De kan luktar fullständigt vidrigt!
    Hur kollar man det? :)
  • Kinya

Det får du be en veterinär kolla.

• MissGos

2 av mina ögonstenar har haft detta problem tidigare. Det stinker överallt efter dem. Jag brukar då ta med den aktuella katten in i badrummet under armen och klämma försiktigt runt analöppningen. Då kommer det ut gråaktig sörja som stinker. Tvätta med en pads med ljumet vatten och på med hemorojdsalva (Xyloproct)

Har varit hos veterinären flera gånger för detta men han hittar inget fel. Analsäcksinflammation är ovanligt enligt honom så det kan det inte vara.
    Salvan gör att det bedövas lite och de inte tvättar sig mer och således inte irriterar rumpen.

Ena kissen jag har är halvperser så jag brukar raka lite lätt runt rumpan så det inte ska bli för tätt. Men som sagt detta problem har jag inte haft på ett bra tag.

• Panzarlarv

Varför luktar du och känner din katt i rumoan ?

• MissGos
    Panzarlarv skrev 2009-06-01 00:10:52 följande:
    Varför luktar du och känner din katt i rumoan ?
    *s* Om ts har samma problem som jag haft så går det inte att undvika att försöka lokalisera doften. Och mest troligt hamnar man då med näsan i de bakre regionerna, dock valfritt hur nära man vill vara.
  • SaTh
    MissGos skrev 2009-06-01 00:33:22 följande:
    *s* Om ts har samma problem som jag haft så går det inte att undvika att försöka lokalisera doften. Och mest troligt hamnar man då med näsan i de bakre regionerna, dock valfritt hur nära man vill vara.
    Haha exakt! har faktiskt försökt att klämma lite, men med misslykat resultat.. ska ringa vet idag och be dom att kolla.. det går i perioder med luktandet och ibland luktar det mer och ibland mindre..
    men nu så ska det tas bort lite tandsten och ges en spruta så då får dom kolla svantes rumpa samtidigt :)

Tack för svaret!
Svar på tråden Katten luktar jätte illa i rumpan!