• Anonym

Tycker ni man kan fråga om man får kolla igenom partnerns mobil?

Alltså, tycker ni det är okej om ni eller er partner frågade om de fick kolla igenom partnerns/eran egen mobiltelefon??? Om anledningen va att man inte litar på sin partner.

Hur skulle ni reagera?

• Svar på tråden Tycker ni man kan fråga om man får kolla igenom partnerns mobil?
  • Anonym (svartsjuka paret)

vi kollar nog varandras telefoner varje dag :)

• solsken

Om min make skulle fråga om han fick titta igenom min mobil för att han inte litade på mig så hade det blivit blankt nej.. har jag inte hans förtroende så kan han välja, lita på mig eller dra.

Men vi tittar i varandras mobiler men det har garanterat inte med att göra om tillit. Sitter jag tex i bilen och har tagit ett samtal med hans lur, så kan jag sitta och bläddra och titta på bilder och liknande... har bör ju inte ha något hemligt där.

• Majsan70

Klart att man kan ställa frågan om man nu är så himla nyfiken. Härhemma har vi inga hemlisar för varandra, men vi känner heller inget behov av att kolla varandras saker.

Men absolut att man ställer en rak fråga istället för att snoka så det hade jag uppskattat.

• Anonym (sara)

Jag tycker såhär. Har man STARKA skäl att misstänka otrohet så kan man göra det utan att fråga. Frågar man så riskerar man onödig misstro. Har man svaga skäl att misstänka otrohet så är bland de första åtgärderna att fråga sin partner rakt ut. Säjer han/hon att det inte finns skäl att misstänka ngt MEN man detta till trots har starka skäl kan man kolla mobilen. Eller anlita en privatdeckare som kollar mobilen...om man har råd...det är väl ungefär lika etiskt.

• aleksa98

när jag var med mitt x, så kunde jag kolla om jag ville för han kollade aldrig o då fick jag hålla honom uppdaterad haha. Vi var ett par i nästan 13 år men skulle jag träffa ngn nu o han skulle fråga om han fick kolla min mobil så skulle jag nog reagera, har man inte tillit, vad har man då???? Likadant åt andra hållet, skulle jag börja misstänka det ena o det andra så hade jag nog hellre brytit, för har hjärnspökena sattigång så e det mycket svårt att få bort dom o jag orkar/vill inte leva så.

• farytale

Jag har aldrig någonsin kommit på tanken att kolla min mans mobil. Finns ingen anledning, lika lite som jag skulle kolla hans mail.

• Anonym
    solsken skrev 2009-05-27 22:04:52 följande:
    Om min make skulle fråga om han fick titta igenom min mobil för att han inte litade på mig så hade det blivit blankt nej.. har jag inte hans förtroende så kan han välja, lita på mig eller dra.Men vi tittar i varandras mobiler men det har garanterat inte med att göra om tillit. Sitter jag tex i bilen och har tagit ett samtal med hans lur, så kan jag sitta och bläddra och titta på bilder och liknande... har bör ju inte ha något hemligt där.
    Om personen är extremt hemlig med sin telefon, aldrig lämnar den ifrån sig, ibland inte svarar, inte ens laddar telefonen hemma, vad skulle ni då göra???
  • Anonym (sara)

TS
    Det beror på om du har fler skäl än så för att misstänka ngt. Har du det?

• Anonym

Anonym (sara) skrev 2009-05-27 22:10:12 följande:

TSDet beror på om du har fler skäl än så för att misstänka ngt. Har du det?
    Nej...bara det...och att sms inte läses när jag är i närheten..
  • Anonym (sara)

Okej. Har du frågat honom rakt ut om han är med ngn annan? Eller varför han är så hemlig med den? SKulle du inte kunna kolla den när han duschar? Eller tar han sig med den in i duschen?

Svar på tråden Tycker ni man kan fråga om man får kolla igenom partnerns mobil?