• Anonym (röksugen)

nikotinfria cigaretter

jag är gravid i v.8 och vill så gärna kunna röka lite när vi är utomlands, det är en del av semestern för mig! har hört att det finns nikotinfria och tobaksfria cigg typ örtcigg! nån som vet något om det? kan man röka dom när man är gravid?
    tacksam för svar!

• Svar på tråden nikotinfria cigaretter
  • Anonym

fast nu är de ju inte nikotinet som är det farligaste i cigaretterna utan alla andra gifter där är.. ja har en kompis som var gravid i fjärde månaden när hon va utomlands, hon had slutat röka när hon fick reda på när hon va gravid men när hon va utomlands unnade hon sig 1 cigg / kväll...

• Anonym (damien)

Precis, i v 8 är det inte någon större fara om du nu fortfarande röker någon cigarett/cigaretter om dagen. Bara du kan vara stark nog att sluta efteråt.

• Anonym (damien)

Precis, i v 8 är det inte någon större fara om du nu fortfarande röker någon cigarett/cigaretter om dagen. Bara du kan vara stark nog att sluta efteråt.

• Anonym (röksugen)

det låter ju bra, jag tyckte också det att nån cigg per dag inte kan vara farligt så tidigt i graviditeten!

• Anonym (Gravid32)

:-O va? finns det verkligen? omg! vad inehåller dom då och var får man tag på såna?

Jag är gravid i vecka 32 nu och jag har slutat röka men ibland om det är många som röker runt omkring mig så blir begäret för stort så jag röker något bloss. jag vet att det skadar men jag klarar bara inte. (händer ca en gång i veckan)

Om det finns såna cigg så är ju det helt perfekt när man hamnar i nån sådan situation och ett enda paket räcker ju isf fram tills förlossningen. funkar ju även under amningsperioden...

snälla säg vars kan man hitta det?

• Anonym

varför inte rådgöra med din barnmorska istället för ett forum??

klart att det inte är bra att röka när du är gravid?? vad du väljer att göra är upp till dig men förstår inte hur du kan vara så självisk och mena att rökningen är en del av semestern??
    Rökar du inte i vanliga fall varför skall du förgifta ditt barn nu? dessutom är barnet känsligast i början då alla organ utvecklas och detta är troligen inte klart i v 8.

Nä passa på och njut av andra trevliga ting man kan göra på semestern istället!

• emmlo

svar på #6: har inte börjat träffa min barnmorska än! just därför undrade jag om ni visste något om nikotin/tobaksfria cigaretter!

gravid32: jag har letat och hittat sånna cigg men jag har inte fått reda på om gravida får röka dom! skulle vara kul å veta!

• Mopsan

Anonym (damien) skrev 2009-05-27 22:36:45 följande:

Ja det där stämmer ju inte riktigt faktiskt är det så att det är farligast att röka i början av en graviditet pga att det är då som fostret utvecklas och allt bildas det är ju då som saker o ting kan gå riktigt snett.
  • Mopsan
    emmlo skrev 2009-05-27 22:53:37 följande:
    oop blow my cover :D
    ajajaj
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-27 22:33:51 följande:
    fast nu är de ju inte nikotinet som är det farligaste i cigaretterna utan alla andra gifter där är.. ja har en kompis som var gravid i fjärde månaden när hon va utomlands, hon had slutat röka när hon fick reda på när hon va gravid men när hon va utomlands unnade hon sig 1 cigg / kväll...
    Jo det är visst nikotinet som är farligast det är nikotinet som gör att blodkärlen drar ihop sig så bebisen inte får fullt syre. det är oxå nikotinet som går över mest i barnet
  • Anonym

Till ts du har kanske kontaktat någon barnmorskemottagning? de kan ju faktiskt svara på dina frågor och berätta mer om fosterutveckling.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-27 22:59:25 följande:
    Jo det är visst nikotinet som är farligast det är nikotinet som gör att blodkärlen drar ihop sig så bebisen inte får fullt syre. det är oxå nikotinet som går över mest i barnet
    Kolmonoxiden är inte heller helt toppen och går över till fostret i mycket stor koncentration.
  • Anonym (Gravid32)
    Anonym skrev 2009-05-27 23:08:08 följande:
    Kolmonoxiden är inte heller helt toppen och går över till fostret i mycket stor koncentration.
    finns det i dessa "örtcigg" också då?
    annars är det väll hur som helst bättre att röka några bloss från en sån cigg än från en riktig? eller?
  • Anonym (Gravid32)
    emmlo skrev 2009-05-27 22:53:12 följande:
    svar på #6: har inte börjat träffa min barnmorska än! just därför undrade jag om ni visste något om nikotin/tobaksfria cigaretter!gravid32: jag har letat och hittat sånna cigg men jag har inte fått reda på om gravida får röka dom! skulle vara kul å veta!
    vars köper man dom då? kanske står info på internet nånstans. borde väl vara bättre än vanliga cigg iaf. även om det kanske inte är helt bra?
  • emmlo
    Mopsan skrev 2009-05-27 22:56:20 följande:
    Anonym (damien) skrev 2009-05-27 22:36:45 följande:
    Ja det där stämmer ju inte riktigt faktiskt är det så att det är farligast att röka i början av en graviditet pga att det är då som fostret utvecklas och allt bildas det är ju då som saker o ting kan gå riktigt snett.
    okej! ja då kanske man ska hålla sig undan iaf! men min huvudsakliga fråga var ju om de här såkallade nikotonfria och tobaksfria örtciggen! skulle verkligen vilja veta om de är ofarliga för fostret! har googlat men hittar inget om det!

gravid32: på den här sidan finns ett par olika!

www.smoketower.com/sv/article/1935/vanilla_herbal_cigaretter
  • aXXeli

är det någon som har ett svar om det? kan man röka dom utan risk över huvud taget? alltså även om man inte är gravid

• Anonym (Gravid32)

Är det någon som vet hur dom smakar? / vilken som smakar mest som "vanliga" ciggaretter?

Svar på tråden nikotinfria cigaretter