• Jenkan007

Huskur för öronproblem på hund??

Hej! Min hund har till och från problem med sitt ena öra, det blir rött å geggigt, hon börjar klia å det börjar blöda osv...Nån som har nåt tips som man kan prova innan det blir dags för veterinären, IGEN....:/ Nu har hon varit bra ett tag sen förra vet-besöket, tänkte om man kan i alla fall mildra det innan det bär av igen. Tacksam för tips!! kram

• Svar på tråden Huskur för öronproblem på hund??
  • Kalina

Köp ett medel som heter "Öronrens" finns på Apoteket.

• Wolfhound

Du kan tvätta med Jodopax. Fungerar på så gott som allt.

• Jenkan007

OK jag ska prova, innan det blir medicin igen. Tack!:)

• MiaMaa

annars finns det en spray från aloevera ....den tar jag alltid i mina hundar och katters öron....öroninflamation läker den ut om det inte har gått förlångt.....

fungerar även på människor

den fungerar på sår med

• Jenkan007

Jaha det kanske vore nåt att prova! var köper du den?

• bmlova

Öronrens flera gånger. Hunden skakar upp det överflödiga. Torka med bomull på ytterörat. Gräv inte längre in. Använder inte jodopax i öronen eftersom det torkar ut.
    Sök vet. om du inte märker bättring på några dagar.

• Jenkan007

Tack flr tipsen! såg att vi hade lite örondroppar kvar så jag provade dem å det har blivit mycket bättre nu! tack för er hjälp!=)

• mini97

Föesök vädra öronen ett par ggr om dagen det brukar hjälpa

• Frangipani

Vetriderms Öronrengöring är nog bäst finns på apoteket
    samt vanlig bomull med jummen vatten dra hundhår allt ska väck

man måste dock tänka på att allt som man stoppar i måste torkas rent, ett hundöra är som ett L så man måste veta hur man gör för att stoppa nr tops och annat man får inte peta ner skiten. sedan är en böjd pinjang ett måste ser ut som en sax kombinerat pincett som är böjd i änden. torka tort låt inte hunden vara fuktig, detta skapar svamp. sedan är det en lång process man måste behandla under en längre tid så att det verkligen gör nytta och sedan hålla efter
    vet en som har haft öronproblem sedan valpen kom i rpincip, det blri värre vid löp, hundens öronporblem är med all sannolikhet en kombi mellan tatuering i örat och trånga gångar med mycket hår som måste ryckas

Svar på tråden Huskur för öronproblem på hund??