• maneten

Tabletter mot turistdiarré för gravida?

Jag undrar om det finns tabletter liknande travello/dimor som man utan problem kan äta som gravid? Ska utomlands snart och dte skulle kännas bra att ha med sig om olyckan är framme, särskilt när man är gravid och lite extra känslig. Men vad jag sett så rekommenderas inte travello till gravida utan man ska rådgöra med läkare först. Finns det några mer "oskyldiga" tabletter som är ofarliga för gravida?

• Svar på tråden Tabletter mot turistdiarré för gravida?
  • wozzgirl

Mjölksyretabletter kan man äta i förebyggande syfte även som gravid. (Frågade min läkare innan vi åkte till Miami..)

Jag är en sån som ALLTID får problem med magen, inte för att jag skulle vara oförsiktig utan för att bakteriefloran är helt annorlunda på andra sidan jordklotet o det tar en vecka innan kroppen anpassar sig.

• snysop

Trevis från Apoteket körde jag med när jag i månad 5 var i Malaysia.

• Klina10

Docidus (mjölksyre) var det enda man kan ta som gravid för diarre sa de på apoteket till mig innan jag for till Egypten för 2 veckor sedan. Men de är ju som sagt förebyggande tabletter, så börja ta dem minst 2 dagar innan resan. De hjälpte, tog hela paketet.

Ha en trevlig resa.

Klina10

• johandra

Du kan ju ta ett magsjukevaccin oxå. Jag åker till florida o karibien om en vecka o håller just nu på att behandla mig med dukoral. Det ger 23% skydd mot magsjuka iaf...Bättre än inget kanske??

Det finns där man vaccinerar sig..

Trevlig resa!

• Babe

Trevis från apoteket är OK, och funkar superbra!

Svar på tråden Tabletter mot turistdiarré för gravida?