Babysitter nyfödd
Har en pojke på 3 veckor nu som vill vara uppe och med hela tiden så jag börjar fundera på att köpa en babysitter.
Ni som använt babysitter från att bebisen är nyfödd. Vilken sort/märke har ni använt och vart har ni köpt den?
Har en pojke på 3 veckor nu som vill vara uppe och med hela tiden så jag börjar fundera på att köpa en babysitter.
Ni som använt babysitter från att bebisen är nyfödd. Vilken sort/märke har ni använt och vart har ni köpt den?
Tror inte man ska använda babysitter till en sån liten...
men det finns massor av olika babysitters... kolla runt lite så hittar du säkert en som du gillar....
Hej!
Vi köpte en Fischer Price (stavning?) till sonen redan innan han föddes. Den är så smart att man kan ställa in vibrationer på den. Han älskade att sitta upp så han fick "vara med" och så kunde han även lugnas när det vibrerade. Kommer inte ihåg vart vi köpte den, men det lär finnas på de flesta välsorterade barnaffärer.
Rekommenderar starkt!
Det finns modeller som passar nyfödda överallt nu (Barnens Hus, Babyproffsen, Jysk, Coop osv.). Huvudsaken är att man kan ställa om viloläget så det blir plant liggläge.
T.ex. sådana här:
http://www.babyland.se/babysitter_cgi3011_mid301.aspx#
www.blocket.se/kronoberg/Babysitter_babyproffsen_21917820.htm&w=1
Oj, första länken funkade inte som jag ville. Du får bläddra fram till sid. 3 för att se de babysittrarna som går att ställa om till liggläge.
Jag köpte en fisherprice, på Lekhuset i Norrköping. Den är mer som en "gungstol". Den har ett stödben man fäller fram, så blir det nästan fullt liggläge + att man kan ha på lugnande vibration. Det finns flera lägen för ryggen o den klarar upp till 18 kilo.
Dottern är nu 10 veckor o vill inte alltid ligga, så då har jag vikt bort stödbenet, nästa steg blir att ändra upp ryggstödet. Den kostade 549kr, mycket prisvärd o kan användas länge.
Tusen tack för hjälpen :)
Vi har använt vår babysitter från första dagen. Vår don är nu 16 dagar gammal. Men den vi har är med fullt liggläge. Det är en BabySeat fr babyproffsne. Köpt för ca 1½ år sedan.
jag säger bara :BABY BJÖRN 123..... den är kanon... alla andra babysitters har ju kass gungning.. denna har ett grymt bra gung...den är ställbar i tre lägen och kan anvöndas från nyfödd... dyr... men finns fina begagnade.. jag köpte min för 250 kr på blovket och skulle aldrig köpa någon annan.... sen när bebisen är större så kan man sätta den i typ sitt läge...
har haft Cresents babysitter....lilltjejen sov där på kvällarna i början , hon somnade i den i tvrummet, sen lyfte vi över henne till hennes säng.Jättenöjda med den, massa olika rygglägen och gungfunktion.
Vår bebis började med babysitter vid 3½ v ålder. Vi har disney babysitter. Helt kanon och hon älskar dom små mjukdjuren som hänger framför. Nallepuh, nasse och tiger
Man kan använda babysitter om den har fullt liggläge till en sån liten, vi har en från chicco.
Jag har använt Disneys babysitter med Nalle Puh, den finns på både Coop och Jysk.
Den har reglerbart ryggstöd med.
om man har en sådan där vanlig utan liggläge när kan man börja med sådan
babybjörn 1-2-3 är ju i absolut världsklass... satsa på e sån...du kommer inte att ångra dig!