Förkyld katt?!
Min ena kisse går omkring och nyser och har gjort några dagar. Ingen av de andra katterna gör så. Kan hon vara förkyld och vad gör jag åt saken? Låter man det passera eller går man till vet. och får någon medicin?
Min ena kisse går omkring och nyser och har gjort några dagar. Ingen av de andra katterna gör så. Kan hon vara förkyld och vad gör jag åt saken? Låter man det passera eller går man till vet. och får någon medicin?
Ingen som vet?
Jag tror inte att katten är förkyld utan jag tror bara att det är nåt som irriterar i näsan, det går nog över. Det kan ju vara en liten insekt eller damm. jag tror att dem behöver nysa för att slemhinnorna ska bli blöta igen. Men detta är enbart min teori ingen fakta. Har haft katt som har gått och nyst men inget jag tänkt på.
Okej. Hon gick ut nu igen, men jag såg att det rann om ögonen också. Kanske ska ta och ringa till vet och höra trots allt för jag är ändå orolig.
Är det en utekatt? Vad är hon vaccinerad mot?
En katt rinner och snuvar sig inte om det inte hänt något så att säga, så ring absolut veterinären och be om att få göra svabbprover etc!
Min ena innekatt gör åxå så just nu, har kollat med veterinär och det är bara damm och eller pollen som gör att han nyser. Låter så sött
Håll koll på katten. Om det fortsätter rinna från ögonen kan hon ha dragit på sig något. Katter kan åka på olika slags infektioner i luftvägar och ögon. Behandlas de bara i tid brukar det gå över.
Jag tror jag vet vad det kan vara då jag har gått djurvård ( Djursjukvård ) Noskvalster kan det vara. Ring till en veterinär tycker jag och berätta om symtomen.
Vi har sett att katter även kan vara allergiska då också nysningar är vanligt. vanligast är det så att hundar bara får noskvalster men veterinären på våran skola har sett fall då att någon eller enstaka katt har fått denna åkomman. Men det är vanligast på hundar.
Okej. Grannens hund har noskvalster, så det kan ju vara något som smittat henne?! Våra hundar kanske också har noskvalster, men ingenting jag hört på dem.
Hon är utekatt och hon är vaccinerad mot precis allt som går att vaccinera mot.