• Såpan

Vikt på bagage, ska vara borta en vecka

Hur har det funkat för er när ni har rest med små barn. Deras bagage räknas väl in i vårat? Har det räckt, man får ju bara ha 20 kg allt som allt? Även om jag och sambon delar på hennes grejer så blir det ju en hel del. Måste ta med mat gröt och välling då hon är allergisk och jag inte vet om jag kan läsa på burkarna där nere.
    Man kan väl ha extra kg men vad kostar det? någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Vikt på bagage, ska vara borta en vecka
  • Anglatuss

När vi åkte utomlands hade vi packat för mkt
    jag fick bara en lapp på min väska där de stod HEAVY!

• väntar o längtar

Anglatuss

"Heavy"-lapparna sätter de på väskorna som väger mycket - inte bara för mycket. Det för att lastarna ska veta vilka de inte ska försöka sig på att kasta.

Såpan

Beroende på vilka du åker med och vart så kan det vara som så att ni har 30 kg per person. Med Ving kan man även köpa extra vikt för en billig peng redan hemma. Mycket dyrare att betala övervikt på flygplatsen.

• väntar o längtar

Heavy får vi jämt för vi har en bautaväska som väger bly när den är fullpackad. Brukar väga minst 25-30 kg bara den.

• Jennifer28

Då vi åkte vägde vårat bagage också för mycket. De satte på lappen HEAVY på våra väskor också men vi behövde inte betala extra.

• väntar o längtar

Men "Heavy"-lappen är inte lika med övervikt. Det är endast en varningslampa för lastningspersonalen.

• Anglatuss

Jo de är sant, men den va överviktig väskan..

• kalinan

Jag åker om två veckor och ska vara borta i tre månader. Gissa om jag har problem med hur jag ska packa enbart 20 kilo för både mig och Hanna... Jag hoppas dock att de är humana och inte räknar in vare sig sulky, resesäng eller bilbarnstol. Handbagaget har jag inte tänkt ta med fram till incheckningsdisken, så det ska också packas tungt. Sen får jag väl räkna med att betala lite extra för eventuell övervikt då. Jag åker med Apollo (Novair) och de tar 50:- per kilo.

• Såpan

Ok då kan man ta några extra kg och är det så får man betala för det. 50 kr kg var ok hade hört mycket mer.

Svar på tråden Vikt på bagage, ska vara borta en vecka