• mariahammarberg

tjej som vill sitta på stor stol men som inte når upp till bordet..

finns det ngt på marknaden som man kan lägga på stolen så hon kommer högre upp? Böcker skulle ju kunna gå förutom att de halkar av när hon klättrar upp Vill ju inte att det ska bli risk för skador....
    Hon vill inte sitta i barnstolen, dessutom behöver vi den till lillebror.

Johanna 2007-02-25 Linus 2009-02-02
  • Svar på tråden tjej som vill sitta på stor stol men som inte når upp till bordet..
  • Silverkatten06

En kudde? Eller en tjockare stolsdyna, typ såna som finns till utemöbler?

• Kamikazee

Varför inte köpa en juniorstol? Finns på bla på IKEA. Den är högre än vanliga stolar och har lite mindre sits. Vi har köpt en till vår dotter och hon tycker om att ha en "egen" stol.

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • Mammut och Papput

Den finns ju fötter som man sätter till sängben för att höja sängen. Men jag tror det går som hjälpmedel i omsorgen typ =/ Har då aldrig sett att man kan köpa det annars.. Kanske någon annan sett dessa?

• Cia o krabaten

Jo det finns.
    Det blir som en sockel nertill på stolen liksom.
    Ett kryss som du spänner om alla 4 benen. Tyvärr har jag ingen länk.
    Jag tyckte det var dyrt så vi köpte stolen på IKEA istället.

• 071001

Ikea-stolen som näms i tråden är perfekt.

• Angel1978

ett tips är en bilkudde. Den kommer ju ändå till användning i framtiden. det har sonen haft ibland hos farföräldrarna när han var mitt emellan att sitta på vanlig stol och barnstol. Det gick kanonbra.
    Om man vill kan man ju binda fast den lite så att den inte glider. Det beror ju på vad man har för köksstolar.
    Den är ju även lätt att ta med till andra om man äter borta eller ute..

• Karedo
    Karedo skrev 2009-05-28 10:35:43 följande:
    En sån har vi och den är TOPPEN..
    Vi köpte våran på loppis för 30kr tror jag det var.
    Så du tjänar på att kolla runt lite, är ganska dyr annars.
Svar på tråden tjej som vill sitta på stor stol men som inte når upp till bordet..