• Anonym (ägget)

Ägglossningstest hur gör man???

Har köpt stickor på nätet som man testar ägglossningen med. De heter One step LH test strip.
    Det stod hur man utför testet. Men när skall man börja. Har man ägglossning när man får två streck på stickan? Eller dröjer det någon dag.
    Hade mens 18 maj senast. Har haft mellan 25 och 31 dagar mellan.
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ägglossningstest hur gör man???
  • Anonym (ägget)

Puffar och funderar på man skall börja idag.

• Pimpinellan

Varierar cykeln alltid så där eller finns det nån medelcykellängd? Varierar den alltid så måste du börja testa redan dag 8 eftersom äl-testen visar positivt upp till 2 dygn innan själva ägget släpper och har du en lutealfas på 14 dar och cykel på 25 dar har du äl dag 11 redan. Du bör testa på e.m när du inte kissat på minst 4 timmar. LH är högre på e.m nämligen. Båda strecken måste vara lika starka eller det andra strecket starkare för att det ska visa positivt. Men ett positivt äl-test är inget bevis på att ägget verkligen släppt-det visar bara att hormonerna finns där.

• Anonym (ägget)

Hmmm... Tror det va för komplicerat för mig :D Vad är lutefas???

• Anonym (tvåbarnsmamma)

jag börjar alltid på dag 10 med mina äl stickor, sen brukar jag få två streck på stickan dag 11 eller 14 varierar lite, så börja med dem direkt eller vänta till nästa mens och börja direkt efter avslutad mens

• Pimpinellan

Vill du göra det enkelt för dig så köp CB digitaltest. Inga streck att tyda alls!
    Börja testa dag 8-9 och varje dag tills du får positivt. Lutealfasen är tiden mellan ägglossning och mens-oftast 12-16 dagar.

• Anonym (ägget)

Hade mens den 18:e och har testat med stickan från den 26:e. Fick ett svagt svagt streck efter typ 10 min men har inte fått något lika starkt som teststrecket än! Fattar ingenting!!!!
    Någon som vet som kan svara?

• Pimpinellan

Strecket måsta vara lika starkt eller starkare för att räknas som positivt så antingen har du haft inte äl eller också har du missat stegringen eller också har du haft äl,men testet visar negativt ändå. Äl-tester är inte fullt pålitliga,speciellt inte de där där man måste tyda streck. Har du haft äl-flytningar unde den här tiden? Sex varrannan dag typ? Då är de bara att vänta och se tills BIM.

• Anonym (ägget)

Hm... Min mens har krånglat mycket så jag måste medge att jag inte vet... Ibland har det gått ett halvår emellan så jag har inte lärt mig när dom kommer och så... Men nu har den kommit igång normalt så nu "vet" jag iaf när den skall dyka upp. Hade väldigt mycket flytningar i förrgår. Tunnt vitt. E det den dagen man har mycket flytningar man har ägglossning eller hur funkar det?

• Anonym (ägget)

Någon som vet?

Svar på tråden Ägglossningstest hur gör man???