Lymfangiom
Skulle vilja komma i kontakt med föräldrar som har erfarenhet av lymfangiom.
( Svullna vätskande lymfkörtlar).
Min son drygt två år har nu i en veckas tid varit jättesvullen i sin ena kind där de efter flera akuta dygn på sjukhus konstaterade att han har just lymfangiom.
Svullnaden gick ner lite och har nu ökat på sej igen. För tillfället har han inte ont
(bara vid beröring) och ingen feber så vi avvaktar hemma. Väntar på remiss till magnetröntgen så de vet om det finns möjlighet att operera nu. Läkarna vill ju helst vänta tills han är minst fem.
Hoppas att det finns ngn som har erfarenhet av detta, känns så oroligt just nu. Det finns ju inget som man som förälder kan göra när läkarna vill vänta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-29 23:37
Tack för era råd och tips jag är helt "nybörjare" på det här så jag slukar allt som handlar om den här sjukdomen. Men vad jag har förstått så är detingen genetisk sjukdom inte heller ngt att vara jätteorolig för. Men jag kommer säkert att behöva alla råd och allt stöd jag kan få. För det verkar ju inte som om det går så där jättefort att få komma till läkare. Återkommer senare ngn dag. nu sk ajag se om jag kan sova lungt i natt. Har svårt att koppla av helt.