• Anonym

Tranbärsjuice mot urinvägsinfektion?

Jag tror att jag har åkt på urinvägsinfektin.. Jag har ont både när jag kissar och även när jag inte kissar.. Är i v 6, så det är ju ganska vanligt i början av grav har jag förstått?

Kan jag bli av med den med hjälp av tranbärsjuice, eller måste jag till sjukan?

• Svar på tråden Tranbärsjuice mot urinvägsinfektion?
  • challe 1

det kan absolut hjälpa med tranbärsjos. men åk också och kolla upp. för det är inte bra att ha UVI när man är gravid.

• Anonym

ja det kan hjälpa. men gå inte med det för länge. ibland måste det ändå behandlas.

• Gaztongirl

Lämna prov så att du får svar på vad det är. Man kan känna det som att man har UVI utan att det är det när man är gravid. Har lämnat flera prov som inte visat något.

• Anonym

Men jag skulle helst vilja att kroppen tar det själv.. Åt antibiotika i min förra grav som slutade med MA, så jag är livrädd för att äta mediciner nu... =( Hur mkt Juice måste man dricka?

• Anonym (hej)

challe 1 skrev 2009-05-28 12:49:47 följande:

det kan absolut hjälpa med tranbärsjos. men åk också och kolla upp. för det är inte bra att ha UVI när man är gravid.
    Det är vanligt att man får UVI under en graviditet, men om det är det du misstänker måste du lämna urinprov på vc. UVI skall behandlas under graviditet då risken för förtidig förlossning finns vid denna infektion. Du får nog dricka en himla massa tranbärsjuice om du skall bota en riktig UVI.
  • Anonym
    Gaztongirl skrev 2009-05-28 12:51:25 följande:
    Lämna prov så att du får svar på vad det är. Man kan känna det som att man har UVI utan att det är det när man är gravid. Har lämnat flera prov som inte visat något.
    Jag hade ökade värden i urinet i v 40 med sonen.. Men jag fick aldrig något för det...
  • Anonym (hej)
    Anonym skrev 2009-05-28 12:53:42 följande:
    Jag hade ökade värden i urinet i v 40 med sonen.. Men jag fick aldrig något för det...
    Vad är det för värden ni pratar om? Bakterier i urinen va? De skall vara inom rimliga gränser. Lite bakterier är ok, det har alla. Vid utslag på nitrit skall det oftast behandlas, men en odling måste skickas.
  • JLS

Jag har haft uvi ett antal ggr i mitt liv och jag rekommenderar starkt att du dricker mkt sura drycker, citronvatten är super och då menar jag starkt surt inte jättemkt vatten och superlite citron. Fungerar när jag känner minsta lilla känning av uvi så dricker jag det som en tok och då dyker aldrig några värre symptom upp. Mkt mer effektivt än tranbär för mig i varje fall. Du kan alltid blanda, tranbärsjuice med citron om du vill ha en riktig bomb

♥ Älskade Julia ♥
  • Anonym (Myt)

Nej, det är en myt. Det finns inga säkra studier (vetenskapliga!) som visar på att sura drickor skulle hjälpa mot UVI. Filmjölk fungerar inte heller.

Men om du tror på det, testa. I värsta fall har du fått i dig lite vätska. Men gå till läkaren också.

• Tingeling83

citron funka

tranbärsJuice funka ..min vän hade de!!

jag ej prävat .. visste ej ..

hade uvi 5 ggr me dottern , 1 ggn me sonen men de kom så långt så fick njurbäcksinflammtion..

e gravid igen o har uvi

Svar på tråden Tranbärsjuice mot urinvägsinfektion?