• feather

Vilka är era erfarenheter av Laktulos?

Vilka är era erfarenheter av Laktulos?

Hur fort verkar det?
    Hur mycket ger ni och hur ofta?
    Blandat i vad?

Min dotter har fått det i drygt 1 vecka och det har bara funkat 1:a dagen...
    Honär jätte-hård trots det, messmör, olja katrinplommon--

• Svar på tråden Vilka är era erfarenheter av Laktulos?
  • Anglatuss

Vi brukar ge de till gamlingarna, morgon och kväll och de blir sällan nå resultat!
    Laxoberaldroppar är bättre, vet dock inte om man får ge de till små barn...

• AnnaKotte

Kevin fick Bifidus-ersättning en gång om dagen. Laktulosen i den verkade oftast inom ett par timmar.

• Björkeli

Hej-

Laktulos är inte direkt ett laxermedel som fungerar på studs, utan ges för att återställa tarmensfunktion o avföringens konsistens under lång tid.

Min äldsta drack lakulos en gång om dagen under 7mån tid.

Ge det lite tid eller kontakt den läkarens som ord för att se om du ska höja dosen.

• vonkis

vi ger vår lilla kille på 3 månader laktulos 1 gång om dagen och 1 ml per gång...den funkar jätte bra på honom och han har fått mycket lättare att bajsa...sen är den god så han tycker det är jätte gott att få den...ibörjarn köde vi två gånger om dagen men nu har magen blvit så mycket bättre så det räcker men en gång...

• feather

5 ml ger vi...
    Ändå kommer det bara någon/några harpluttar efter hårt krystande o ledsamhet...

• feather

Och så har det gått flera dagar sen ordetlig bajs, hon äter ganska mycket nu så hon behöver få ut det....

• tuttifrutti78

Stackars barn . Inte kul att va hård i magen... Vet ju inte hur gammal barnet är, men bra är ju alltid att försöka dricka mkt och röra på sig om man är förstoppad. Fiberrik kost är det andra..

• Diana

Hmmm, jag gav min son 2,5 ml i vällingen morgon och kväll. Det funkade bra på honom.
    Har du testat med mer?

Svar på tråden Vilka är era erfarenheter av Laktulos?