• Melmis

Skulle ni kunna gå på konsert ute med en bebis på 1 1/2 mån????

Funderar på att köpa biljett till Benny Anderssons orkester till min man i present, och att jag också skulle följa. Konserten hålls utomhus och jag har varit på konsert där förut och ljudet är inte för högt. Men vår bebis kommer vara typ 1 1/2 månad och jag vet inte om jag vågar ta med den eller inte. Jättesvårt. Sen beror det ju också på vädret förstås.
    Tyckte jag hade hittat på en sån bra present men jag börjar tveka. Men vet inte vad jag ska hitta på annars...........
    Några bra förslag???

• Svar på tråden Skulle ni kunna gå på konsert ute med en bebis på 1 1/2 mån????
  • grön banan

Tror inte jag gjort det.

• Wild And Crazy

FInns ju hörselkåpor till små barn med :)
    Det hade vi på våran son när vi var på folkrace!

• zoftnezz

Det e väl klart man kan?? Finns säkert nåt man kan skyla öronen med. E väl perfekt o ta med lite fika o lyssna på musik ute på sommaren. En bebis e väl inget hinder?

• näradig

jag skulle göra det. ser inga hinder. Hörselskydd om det behövs.

• 0810

Vi var på Winnerbäck när dottern var en vecka, hon sov i vagnen nästan hela tiden. Hade mamma utanför konsertområdet ifall hon skulle vakna, men det var inga problem. Jag läste någonstans att när de är så små har de fortfarande lite fostervatten kvar i öronen (som torkar bort senare) som gör att ljud runtomkring blir dämpade.

• Melmis

Gud vad skönt att höra att de flesta skulle göra det, nu ska jag nog åka och köpa de där biljetterna på en gång:)
    Precis så är det, det är utomhus och man tar med sig egen picknic korg och myser.
    Det känns liksom lite svårt att lämna bort redan då vid 1 1/2 års ålder. Konserten håller på i 4 timmar, allt som allt.

• Vic2ria

det skulle jag kunna göra, dock med hörselkåpor som finns att köpa på claes olsson bla.

• 0810

Melmis: Nej, när hon vaknade körde jag ut henne i vagnen till mamma, men tio minuter senare var jag tvungen att gå ut själv, för jag klarade inte att vara borta från henne längre... Men hon reagerade inte alls på musiken, så det är nog inga problem.

• saaanna

hade precis samma fråga. min dotter är 7 veckor å imorn tänkte vi kolla på miss li på liseberg. ska köpa sånna där hörselkåpor. eller är dom för stora för en 7 veckors??? nån som vet?

• Vic2ria

nej dem är ganska små så det borde nog funka. kommer inte riktigt ihåg hur gammal min mar när jag använde dem men mellan 2-3 mån iaf

Svar på tråden Skulle ni kunna gå på konsert ute med en bebis på 1 1/2 mån????