• Knodd2009

fixerad, väldigt långt ner v.36, när kom bebis?

kom precis hem ifrån bm, hon kännde att bebisen ligger fixerad VÄLDIGT långt ner nu! är i v.35+1.. har du varit med om det? kom din bebbe tidigare än bf-datumet eller gick du tiden ut?

• Svar på tråden fixerad, väldigt långt ner v.36, när kom bebis?
  • skorpion80

Nr 1 va fixerad i v30 och kom v36.
    Nr 2 va fixerad i v32 och kom v39.
    Nr 3 va inte fixerad alls och kom nio dagar efter bf.
    Nr 4 va inte fixerad sist i v33. Får se nästa vecka när jag ska till bm igen.

• Chokladpinglan

vår lille bebis fixerade sig i vecka 36 (35+2) får se när den vill ut... har starka foglossningar

(¯`°?.¸♥ ~Pyret är beräknad till 6 Juni~♥¸.?°´¯)
  • Chokladpinglan

Jag är i vecka 39 (38+4) idag... ska til BM på måndag

(¯`°?.¸♥ ~Pyret är beräknad till 6 Juni~♥¸.?°´¯)
  • Minxy

Leo fixerade sig runt v.32 och låg väldigt långt ner.

Han kom i v.39 (38+4)

***S+M=L***
  • Knodd2009

okej! ja för hon kände och sa -oj, här var det nån som har borrat sig ner väldigt långt redan. sen sa hon att hon fick ta och boka in ett till möte ifall den skulle komma tidigare!

• Magnoliah

Min pojke var väldigt långt ner och i stort sett fixerad i vecka 35.
    I vecka 38 hade han åkt upp och lagt sig på snedden... skitkul.

Vattnet gick dagen innan BF och han kom ut på sedvanligt sätt, men när jag kom in till sjukhuset låg han alltså fortfarande på snedden och inte ett dugg fixerad.

• Minxy
    Knodd2009 skrev 2009-05-28 16:06:02 följande:
    okej! ja för hon kände och sa -oj, här var det nån som har borrat sig ner väldigt långt redan. sen sa hon att hon fick ta och boka in ett till möte ifall den skulle komma tidigare!
    Mmm..
    Jag tycker nästan det är dumt att BM säger sådär, för då får man ju upp hoppet lite om att slippa gå över tiden iaf.

Jag hade en del smärtsamma förvärkar från v.32 och öppnade mig ca 1,5 cm redan då + att Leo var fixerad och låg väldigt långt ner (BM kunde ta på hans huvud genom fosterhinnorna när hon kollade hur pass öppen jag var).
    Men allt detta till trots så kan man mycket väl gå över tiden och om man först fått besked av BM att barnet säkert kommer tidigare - ja, då kan de där extra 2-6 dagarna (eller i värsta fall 14-20 dagarna!) kännas ohyggligt långa.

Nu kom ju Leo lite tidigare än beräknat (9 dagar innan BF) men jag hade nog lika gärna kunnat gå över tiden.

Det du kan göra är att se till att du har allt färdigt hemma (packad BB-väska, spjälsäng ihopskruvad mm mm) men ändå ställa in dig på att det kan ta tid. Personligen tyckte jag att den sista veckan innan Leo kom kändes som hela graviditeten och det kan nog ha berott på att BM tjatat ända sedan v.33 att han säkert skulle göra entré redan i v.36 eller 37
    ***S+M=L***
  • sugarsnap

Min lille knodd har varit fixerad sedan v 34 och har legat långt ner i bäckenet. Och nu verkar det som om han tänker komma ut snart eftersom mitt vatten gick för ca en timme sedan, är i v 38+3 idag. =)

Svar på tråden fixerad, väldigt långt ner v.36, när kom bebis?