• alessa

Havregröt och mild fruktgröt ?

Hej!

Jag undrar om jag kan ge min son Havregröt- päron/banan (nestle) och mild fruktgröt- äpple banan(semper) från 6 månader även om han är 4½ månad? Jag hittade inte för lägre ålder i affären. Finns det gröt för 4 månader?

Skulle så gärna vilja prova men måste höra med er först!

• Svar på tråden Havregröt och mild fruktgröt ?
  • miajussi
    alessa skrev 2009-05-28 15:46:11 följande:
    Hej! Jag undrar om jag kan ge min son Havregröt- päron/banan (nestle) och mild fruktgröt- äpple banan(semper) från 6 månader även om han är 4½ månad? Jag hittade inte för lägre ålder i affären. Finns det gröt för 4 månader? Skulle så gärna vilja prova men måste höra med er först!
    där finns banan gröt från 4 mån o det är sempers den ger jag min dotter o hon blir 6 mån nu den 2/6
  • Nelly08

Min son är 7 mån och jag har provat båda och min son älskar nestles gröt den smakar som marie kex specielt äppelgröten. Jag har provat 4mån och 6 mån det är ingen större skillnad den är inte grövre och du kan ju spä ut den lite extra. Kolla på deras hemsida. Men köp inte sempers den smakde ingenting den var tråkig. Kolla att det inte är någon skillnad på innehållet. Lycka till!

• riotflickan

Här gillas Hipps risgröt med banan och persika som är från 4 månader. Det fanns typ 3 st olika att välja på som var från 4 mån. Be affären ta in om det inte finns, varje märke har minst en sort, vad jag har sett.

Svar på tråden Havregröt och mild fruktgröt ?