NAN 1 byta till NAN 2
Som rubriken lyder, när ska man byta till 2:an. Har förstått att man ska ta hälften av varje några dagar för att se så det går bra med magen. Men vilken ålder ungefär? Är det vid 4 mån?
Som rubriken lyder, när ska man byta till 2:an. Har förstått att man ska ta hälften av varje några dagar för att se så det går bra med magen. Men vilken ålder ungefär? Är det vid 4 mån?
Ammar du något? Eller är det bara ersättning som ges?
jag bytte då bara rakt av min dotter märkte ingen skillnad, magen hennes blev inge sämre för d. samma innehållsförteckning från nan1 till 2
Min märkte inte heller skillnad.
Vi bytte rakt av och flickan märkte ingen skillnad..
Och lite OT med, NAN2 kan användas från födseln om barnet inte ammas något.. Såg det då jag precis hade bytt
Våran BVC-sköterska rekommenderade att vi skulle byta till NAN2 när Meja vill ha mer mat än hon redan äter (ammas ej). Annars är det runt 4 månader, men det kan ju vara tidigare. Än har hon inte visat behov av mer mat, hon är 3 månader snart.
Det är väl bara mer järn i NAN2 som jag fattat det som, så de som inte ammar alls ska ge den istället för NAN1 (man kan ge den som start då...annars får ju barnet järmbehovet tillgodosett från ammningen om man halvammar eller likn.)
den är inte mer mättsam, samma saker i som NAN1....
min bvc tant sa att vi kunde fortsätta med nan1 hela tiden ut.
är det samma sak med sempers ersättningar?? att det inte skiljer nåt mellan babysemp 1 och 2 gällande mättnad??
Fru waran skrev 2009-05-30 10:13:59 följande:
Vi märkte ingen skillnad i att sonen blev mättare av Nan2 jämfört med Nan1. Vi bytte rakt av utan att det var någon skillnad. Testa och se ![]()