• medina87

Gravid i vecka 6 men inga symtom

Hej!

Jag är gravid i vecka 5+4 (vecka 6) men har fortfarnade inga tydliga symtom.
    Är det vanligt att inte ha några symtom? någon annan som känner lika?

Dagarna runt BIM då jag också plussade hade jag lite molvärk och ömma bröst men det har försvunnit nu. Läser om alla som har tydliga symtom så jag börjar bli orolig.

(det är min första graviditet)

• Svar på tråden Gravid i vecka 6 men inga symtom
  • mammamu och kråkan

Jag skulle inte oroa mig om jag var du. jag fick inga symptom förrän ca v 7 . Oroa dig inte, du kommer nog att få fullt med symptom på en vecka eller två.

• Hannah76

Har inte haft några symptom under mina två graviditeter. Lite molvärk senare och en växande mage är allt.

• Licens To Kiss

jag har haft skitont i brösten och jag har är på 4+2 och nu har ömheten försvunnit. Glad är jag. Jobbigt och vakna på nätterna av att brösten gör ont när jag byter sovläge.

BF 1/2-2010
  • Perla

hej du,. inget du behöver oroa dig för. jag hade inga symptom tidigt i min grav, är nu i v 34+3 å allt har gått bra trotts 0 symptom ;)

va glad så länge du mår bra :) och lycka till, det är en underbar resa :)

• medina87

Åh tack så jätte mycket för svaren, känns mycket bättre nu:)..man blir bara så himla orolig när man hör om andra som har tydliga symtom..hade det inte varit för plusset så hade jag inte märkt av att det växer en liten bebbe där inne..

• majlin84

jag e i vecka 15 o jag har inte haft nårra symptom...lite trött nu på sistone men du behöver absolut inte oroa dig..njut istället av o slippa:D o grattis!

• medina87
    majlin84 skrev 2009-05-28 17:55:29 följande:
    jag e i vecka 15 o jag har inte haft nårra symptom...lite trött nu på sistone men du behöver absolut inte oroa dig..njut istället av o slippa:D o grattis!
    Tack så jätte mycket:D Hoppas att allt går bra för dig i fortsättningen av graviditeten!
  • MissLillan

var symptom fri tills magen började synas i vecka 17....

• KramKalas

jag har samma funderingar som dig ts... går in i vecka 9 på lördag o känner nästan ingenting.. lite öm i brösten nån dag ibland bara... o molvärk nångång... om det inte var för plusset på stickan o utebliven mens så skulle jag inte märka av graviditeten.

• medina87
    KramKalas skrev 2009-05-28 19:38:23 följande:
    jag har samma funderingar som dig ts... går in i vecka 9 på lördag o känner nästan ingenting.. lite öm i brösten nån dag ibland bara... o molvärk nångång... om det inte var för plusset på stickan o utebliven mens så skulle jag inte märka av graviditeten.
    Ja eller hur, men som flera har skrivit i denna tråden så verkar det ändå vara vanligt att inte ha några tydliga symtom..Vi får helt enkelt vara glada för att vi slipper illamåendet osv och hoppas att allt går bra:) Lycka till med graviditeten:)
  • Helennnna

Var glad säger jag bara! Jag har kraftigt yrsel, svimmar nästan ibland, ett grymt illamående och en trötthet som gör att jag inte orkar något. Skulle göra vad som helst för att få ha det som du TS. Så nu väntar jag bara på ryggont, svullna ömmande fötter/bröst och foglossning. Bara det som fattas.

• medina87
    Helennnna skrev 2009-05-28 20:22:49 följande:
    Var glad säger jag bara! Jag har kraftigt yrsel, svimmar nästan ibland, ett grymt illamående och en trötthet som gör att jag inte orkar något. Skulle göra vad som helst för att få ha det som du TS. Så nu väntar jag bara på ryggont, svullna ömmande fötter/bröst och foglossning. Bara det som fattas.
    Ne det låter inte alls kul! Men det skulle vara lite skönt med något symtom så att det känns att man e gravid åtminstonde, men man får väl vara glad då:D Hoppas att dina jobbiga symtom går över snart! Lycka till med din graviditet
  • Helennnna
    medina87 skrev 2009-05-28 20:34:35 följande:
    Ne det låter inte alls kul! Men det skulle vara lite skönt med något symtom så att det känns att man e gravid åtminstonde, men man får väl vara glad då:D Hoppas att dina jobbiga symtom går över snart! Lycka till med din graviditet
    Tack detsamma.
  • iser

jag hade inte heller några symptom då. I vecka tolv blev jag lite tröttare än vanligt men jag var lite missnöjd med att jag inte kände av graviditeten mer. Sedan blev största symptomen en sparkande bebis och gigantisk mage jag är otroligt tacksam över att jag inte mått dåligt. Hoppas att du också kommer att få slippa det.

• medina87
    iser skrev 2009-05-28 20:42:50 följande:
    jag hade inte heller några symptom då. I vecka tolv blev jag lite tröttare än vanligt men jag var lite missnöjd med att jag inte kände av graviditeten mer. Sedan blev största symptomen en sparkande bebis och gigantisk mage jag är otroligt tacksam över att jag inte mått dåligt. Hoppas att du också kommer att få slippa det.
    Tack så jätte mycket
  • Maon

Hej. Jag är i precis samma sist. Går in i v. 6 idag  och har inga symptom alls... Hade det inte varit för att mensen inte kom och att stickan visade positiv hade jag inte vetat att jag var gravid. Är också orolig för det känns inte att man är gravid och är rädd att man ska få missfall för att man inte känner något. Men jag antar att man inte ska längta efter att må illa :)

• Marmora

haha samma här vecka 5+3 ännu bara lite molande känsla ibland känns d som kanske vart fel på stikan o att jag inte är ens grav men gnäll nu inte för mkt för helt plötsligt vaknar man med värsta illamåendet:d kram på alla gravida lycka till hoppas ni mår illa inkl mig om de skulle vart någon tröst lol

Svar på tråden Gravid i vecka 6 men inga symtom