Vilken kattmat ger ni era katter?
Jag undrar vilken sorts kattmat ni ger era katter? torrfoder eller blötmat och vilka märken? Min katt ska snart sluta med kattungefoder så jag behöver lite tips på vad man ska välja!
Jag undrar vilken sorts kattmat ni ger era katter? torrfoder eller blötmat och vilka märken? Min katt ska snart sluta med kattungefoder så jag behöver lite tips på vad man ska välja!
Ger i princip bara torrfoder, Royal Canins oftast.
Jag ger våra katter Specific adult, köper det hos veterinären, vet inte om det finns på djuraffärer också. Men jag är supernöjd med det och mina katter också. Det är ett torrfoder förresten.
Eukanuba torrfoder + Mjau och Ica blötmat
Har tidigare gett RC men gått över till dessa nu då jag vill ha ett högre köttinnehåll och mindre spannmål (= bättre)
Ger enbart Royal Canins torrfoder.
Royal canins light-foder. Vi har en tjock katt :)
Ger Mjau burkmat och Friskies torrfoder.
Royal canin!! torrfoder..
Mina katter får James Wellbeloved Turkey & Rice torrfoder. Om man vill ge sina katter torrfoder (finns ju de som förespråkar endast blötmat eller barf också) brukar James Wellbeloved, Orijen, Eukanuba och Olivers räknas till de bästa sorterna.
Royla Canin. Oftast den mot hårbollar. Sen får de blötmat varje dag och rått kött flera gånger per vecka.
Mina får hemköp alt. icaskattmat på burk. Detta pga av att den ena vägrar Mjausblötmat tyvärr.