• ELM A

kan inte dricka ur pipmugg!

min son är 5månader och har börjat ätit mat nu. Tänkte självklart erbjuda vatten till, men han kan inte dricka ur pipmugg. Han verkar inte förstå hur man gör, bara "biter" på pipen.
    Nån med tips? Hur ska jag annars få i han vatten, med sked rinner det bara rätt ut.

• Svar på tråden kan inte dricka ur pipmugg!
  • April Mamma

Nappflaska då?? Min son tuggade också bara i början...dom lär sig =)

• ELM A

jo, jag har tänkt på nappflaska, men då kanske han "förväxlar" med ersättningen och bara vill ha den?

• Sorbus

Vi hade en pipmugg där man kunde plocka bort droppstoppet. På det viset rann det utan att hon behövde suga så hon förstod att det kom vatten ur pipen. Efter ett tag så satte vi tillbaka droppstoppet, så funkade det.

• April Mamma
    ELM A skrev 2009-05-28 19:23:00 följande:
    jo, jag har tänkt på nappflaska, men då kanske han "förväxlar" med ersättningen och bara vill ha den?
    Nej...självklart kan du ge vatten i flaskan också....smidigt o bra.

Testa o se..
  • Strözzel

Jag har en NUK pipmugg med mjuk pip och dottern tuggar på den också, hon är 9 månader. Men vattnet rinner bara hon vänder lite på den, behöver inte suga så vatten får hon i sig. Jag tänker som så att hon kommer lära sig till slut för det gjorde äldsta dottern som höll på likadant.

• Miss Maya

Äh ge honom i nappflaska istället om det funkar. Min dotter är 8 månader och hon har alltid druckit ur nappflaska (allt funkar, vatten, ersättning, välling). Jag har testat olika pipmuggar, men hon har klart visat att hon absolut inte gillar dem, så jag har lagt ner det projektet. Det funkar ju strålande med nappflaska (bortsett från att det kan bli vattenbad om hon får leka som hon vill, enda orsaken till att jag ville ha pipmugg var dropp-stop-funktionen).

ELM A skrev 2009-05-28 19:23:00 följande:

• ELM A

jag får prova med flaskan..hoppas det funkar bra..=)

• ciitrus85

Min son på 6 månader kan inte heller dricka ur pipmugg, han får allt i halsen, så vi kör med nappflaskan och de funkar hur bra som helst

• Molko

Hej! Jag har haft samma problem här.. min son tar varken nappflaska eller pipmugg (oavsett märke) , bara tuggar på dem typ.. Har däremot ett bra tips på hur du ska få i honom vatten: låt honom dricka ur ett snapsglas..lagom stort till deras små munnar och så kan han själv reglera hur mycket vatten han ska svälja i taget..fungerar i alla fall jättebra på min son!!

• Neko

Kira lärde sig inte dricka ur pipmugg, så vi gav en vanlig mugg istället, det gick betydligt lättare =) Fick hjälpa att hålla den i början och han drack lite lustigt (stack in tungan i muggen) men lärde sig fort att dricka själv =)

Svar på tråden kan inte dricka ur pipmugg!