• Elin HK

Au-pair-tips?!

Hej!
    I höst ska jag och min dotter flytta till Litauen i 10 månader. Men, inkörd på kommunalt dagis som man är har jag ingen aning om hur och var man hittar en au-pair. Särskilt inte en som vill åka TILL (alt. stanna kvar i) Litauen, det visade sig vara lättare att hitta en som ville åka därifrån när jag googlade.

Är det någon som kan rekommendera en förmedling?

Tack!

• Svar på tråden Au-pair-tips?!
  • Elin HK

Tack, ja det är ju ett alternativ. Men helst vill jag gå genom en förmedling så att referenser, etc är kollade och jag har någon sorts garanti på att det är en bra människa och möjlighet att byta om det inte skulle funka av någon anledning. Det är ju viktigt för att inblandade, jag vill inte att junior ska vantrivas i au-pairens sällsskap och au-pairen ska inte behöva gå runt och tycka att jag är ett pucko heller

• FruPriftis

Har själv varit au-pair, utanför en förmedling, och visst hade det varit bättre att åka med förmedling, då had ejag bytt efter 2 månader, men stannade tappert kvar 8 mån... :S
    Mina tips till dig om du ändå väljer att bara sätta in en annons i exempelvis DN, se till att både du och au-pairen SKRIVER ETT KONTRAKT. Ett riktigt konrakt där ni alltid kommer överrens om att t ex PRATA med varandra vid eventuella problem och där det står tydligt vad ni förväntar er av varandra och hur långt kontraktet ska gälla etc...
    Kanske kan du hitta en au-pair där?
    Lycka till!

Svar på tråden Au-pair-tips?!