• mama cherry

Hur delar man på suppar???

Sonen har haft 40 graders feber i 2 dagar nu. Har gett alvedon i flytande form och tänkte nu varva med ipren suppar eftersom febern inte vill gå ner. På förpackningen står det att man ska ge 1/2 supp till barn under 3 år. Hur delar man på dom? Testade att skära den på mitten med kniv och det blev bara smulor av allt! Hur gör ni?

• Svar på tråden Hur delar man på suppar???
  • 2små2stora

Ta en vass kniv värm den under vattenkranen då kommer suppen att dela sig lättare. Dela den på längden.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • pigglet

Jag tror du kan "tvätta" den i rinnande vatten, gnugga lite på den trubbiga änden så har du snart en liten sup som är spetsig i båda änder...

• miaelund

Köp alvedon som är anpassat avsett för småbarn...?

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 7/10
  • miaelund

Annars låter väl det som en bra idé att försöka "smälta ner" den lite så den inte blir så hård o kantig.

Hoppas han blir frisk snart{#lang_emotions_sunny}

Maria, förlovad m Niklas, mamma t Saga f. 6/9-07 o lill* fröet i magen m bf 7/10
  • LillaLoppanT

Jag har hört att man inte skall dela suppar, eftersom substansen kan vara ojämt fördelad. Men står det så så är det väl okej. Skumt.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • mandelblomma
    LillaLoppanT skrev 2009-05-28 22:09:59 följande:
    Jag har hört att man inte skall dela suppar, eftersom substansen kan vara ojämt fördelad. Men står det så så är det väl okej. Skumt.
    vi delar suppar på sjukhuset med, även till barn.
  • 1977Maria Therese
    LillaLoppanT skrev 2009-05-28 22:09:59 följande:
    På ipren ska man dela till barn mellan 6 månader och 3 år.
  • allfrida

Precis som ngn annan skrivit, dela den på längden med en vas kniv.
    Men bara ifall du inte får ner febern så kan det vara tredagars feber. Då blir febern svår att få ner och prickarna kommer efter ngr dagar.

• Fröken Juni

Jag fick tips för sjukrådgivningen när vår son hade 40 graders feber att varva mellan alvedon och ipren, varannan gång, det skulle vara effektivt sa sköterskan.

Vi hade ju inget att förlora på det så vi körde på det, och febern sjönk.

Lite OT kanske, men för er som inte visste så vet nu iaf.

Tror också på att värma kniveggen under varmvattenskranen innan du delar suppen på längden. Tror vi gjorde på liknande sätt nångång.

• jojjo78

DEN ska delas på längden säger apoteket men dom doktorer vi träffas säger att man behöver inte alls behöver dela så utan bara att bryta av den. så det är inte lätt att veta vem man ska lita på. Vi bryter den rakt av och de funkar bra. Har provat att dela den på mitten men bara smular sönder.

Svar på tråden Hur delar man på suppar???