• kaffemedmjölk

måla på kakel i köket

Som rubriken lyder. Jag har lite detaljer på kaklet i mitt kök jag skulle vilja måla över i vitt. Vad sjutton skall man ha för typ av färg till det, någon som har en susning?? Jag har hört att man kan göra det, vissa har tom målat om i badrum men det här utsätts ju inte för väta på samma vis....

• Svar på tråden måla på kakel i köket
  • LLNLLLNB

Man ska ha våtrumsfärg enligt mammas o pappas färghandlare. De tog det och det blev jättebra! men då har de klinkeraktigare kakel, så jag vet inte om det blir lika bra på blankt kakel, men det blir det nog om du mattar ner ytan tillräckligt med ett sandpapper t ex.

• Mammut och Papput

Vi slipade med sandpapper sedan målade vi allt med svart lackfärg (till snickeri) som vi hade över. Vi målade över gammalt äckligt kakel där fogen var alldeles senapsgul och lossnade och fy. Men jag tycker det såg väldigt billigt ut med målat så vi har slitit ner allt och kaklat om =)

• äntligen Vi

hur mycket slipade ni med sandpapper?

vi har en fult tvättstuga som jag skulle vilja ändra färg på kaklet nämligen...

• Viewsonic

Tvätta med målartvätt och måla med Alcro V-slip.

• vadvetjag

betongfärg går ofta åsså bra. blir iofs ett mattare resultat men de blir faktiskt snyggt. har gjort de själv

• Tutilure

Vi har gjort det och det blev jättesnyggt!
    Vi har lite ojämnt kakel (dvs inte helt slätt och blankt) och vi tvättade först av kaklet flera gånger med yes och ett par gånger med T-röd.
    Sen målade vi med skumgummiroller.
    Vi använde våtrumstäck.

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
Svar på tråden måla på kakel i köket