• Nyfiken gul

Finns det fler barn som gör så här? Hulkar och kräks?

Victor har fått för sig att stoppa händerna i munnen tills han kräks...

Och jag blir så trött...

Har aldrig varit med om det här tidigare och jag fattar inte varför han ska göra så här..

Finns det fler?

Han stoppar fingrarna i munnen och börjar hulka.. han gör så kanske en 3-4 ggr och sen kräks han..

Det händer lite överallt det här så det är inget specifikt ställe eller tillfälle , han har gjort så här flera ggr i bilen, i barnvagnen, i matstolen medan jag värmer mat åt honom, i sängen när han ska sova osv osv...

Ikväll bytte jag lakan i sängen 2 ggr och pyjamas 1 gång !!  För att han hela tiden ska in med fingrarna i munnen ...

Jag är trött på att hela tiden behöva passa med extrakläder bara för att man ska åka 1 km och handla... *suck*

Det här går i perioder.. ibland är han jätteduktig och det kan gå ett par veckor men sen kommer en period då han kräks flera ggr om dagen - i flera dagar....

Fler???  Och hur hanterar ni det här?

Victor är snart 1 år...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Finns det fler barn som gör så här? Hulkar och kräks?
  • PetraMunchen

Vår har också till och från stoppat fingrarna i munnen så han hulkat. Men vår är mindre. Snart 11 månader. Men han brukar inte kräkas. Jag har uppfattat det mer så att han gärna vill känna vad som finns där inne i munnen liksom. Resten är bieffekter. Jag brukar prata med honom och ta bort händerna lite snällt. Fast nu är det nog i alla fall 2 veckor sen jag såg det sist.

Din lilla har inte ont i magen eller så, eller vill dricka. Jag kan nog tyvärr inte hjälpa dig mer än så. Så länge han dock får i sig tillräckligt med mat och växer kanske du inte ska va jätteorolig men du kan ju alltid kolla så han inte är allergisk mot nåt eller så.

• Ziitoo

Min dotter är snart 3 månader och gör så, dock så har hon inte spytt något *peppa,peppa*

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
Svar på tråden Finns det fler barn som gör så här? Hulkar och kräks?