• firepuzz

Pengar med sig till Mallorca

Hej!
    Vi ska till Mallorca nästa vecka men hur mycket pengar behöver man ha med sig?

Hur mycket hade ni med er?

• Svar på tråden Pengar med sig till Mallorca
  • korven72

Det finns ju bankomater där också. Annars kan man ju växla innan man åker till Euro.

Hur mycket beror på vad ni ska göra osv. Mat och dylikt kostar ungefär samma som i Sverige.

• firepuzz

Ja, vi vet intebriktgt vad som finns att göra men vi är 2 vuxna som ska åka opch frukostbuffe ingår i hotellet så det behöver vi inte köpa men allt annat sen kanske vi vill handla något där nere också

• Karisma

Vi växlade in 3000sek för två veckor. Vi har frukost och middag betalt redan. Vi är två vuxna två barn.

Vi kommer ta ut pengar på banker på Mallis för vi kommer garanterat behöva mycket mer pengar. Känns säkrare på bank än i bankomat.

/k

• firepuzz

oki.. hur mycket räknar ni med att göra av med då?

• Karisma
    firepuzz skrev 2009-05-29 13:05:01 följande:
    oki.. hur mycket räknar ni med att göra av med då?
    Ingen aning men vi ska in till palma och sen kanske handla lite om man hittar ngt snyggt.

Men vi gissar runt 10 000:- på två veckor då maten redan är betald. Glass, lunch, bananbåt och allt annat kostar endel. Ja och öl till karln i två veckor lär inte bli billigt heller.

/K
  • o0Marie0o

Jag va på mallis för två veckor sen, tänk på att allting är lika dyrt som här hemma, en middag går på ca 150-200 kr per person om man äter ute tex. Jag gjorde av med 5000 på en vecka o då va det i stort sett bara på mat och dryck

• firepuzz

ja vi har idag växlat in 10 tusen svenska kr till euro för det är väll euro? blev lite osäker nu.. och då ska vi handla mat varje dag plus kanske handla något om vi hittar något.. frukosten är betald redan

• vackrastarflow
    firepuzz skrev 2009-05-29 18:52:30 följande:
    ja vi har idag växlat in 10 tusen svenska kr till euro för det är väll euro? blev lite osäker nu.. och då ska vi handla mat varje dag plus kanske handla något om vi hittar något.. frukosten är betald redan
    Jag hade aldrig vågat resa med så mycket kontanter... men det är ju upp till var och en. Jag var nyss i Paris och växlade in till 150 euro. Du vet väl att det är gratis att ta ut euro i bankomater i Spanien??
    I Paris hade jag en budget på 1000 kr om dagen. Per person. Men då ingick mycket shopping och inträde till ställe, samt lokaltrafik.
    Men bor ni inte i Palma lär det inte vara lika dyrt där som i Paris.
Svar på tråden Pengar med sig till Mallorca