• Skrållan71

Tal till dottern som tar studenten-Hjälp!!

Dottern tar studenten nu den 5e,har gått Mediaprogrammet och jag är urdålig talare!! Finns det ngn här som kan hjälpa mig med ett kort enkelt tal till henne??

Kan man inte va gott föredöme får man va ett varnande exempel
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-30 11:34
    Lite Puff : )
  • Svar på tråden Tal till dottern som tar studenten-Hjälp!!
  • sahara

Ingen som har lite tips ?

(min dotter tar också studenten snart och jag behöver också hjälp med ett litet tal)

• Solsaga

Jag skulle kombinera ett tal med lite kul presenter som ger minnen genom åren. Något i stilen:

"För många år sedan satt jag med en liten flicka vid köksbordet och tränade på att forma bokstäver och lägga ihop siffror. Pennspetsar bröts (plocka fram en penna och en vässare) och sudden slets (ett sudd plockas fram), men du gav dig inte förrän du var nöjd. Varje dag lärde du dig något nytt. Men, du visste nog inte att jag också lärde mig. Jag lärde mig av din envishet, att genom att aldrig ge upp kan man lära sig sådant som man först trodde var omöjligt. Ett steg i taget kan man gå även en lång väg.
    När man går så långt, så är det inte alltid lätt. Man kan få skavsår (plåster) eller bli trött. Men, man lär sig också att hitta och att söka efter nya ställen, nya kunskaper (karta?). Jag är så lycklig för att jag har fått följa dig den här vägen, se dig växa från den lilla tultan till en självständig kvinna med egna funderingar över livet (dagbok med lås).
    Idag vill jag gratulera dig med hela mitt hjärta och jag vet att det finns något som du blir nästan lika glad för idag, som när du var liten. Något som visar vilken festlig dag det är för oss alla. Så därför vill jag be er alla att hjälpa till att blåsa upp dessa ballonger (kasta ut ballonger till alla) för att fira min dotter!"

• Skrållan71

Tack! Den va bra :)

Kan man inte va gott föredöme får man va ett varnande exempel
Svar på tråden Tal till dottern som tar studenten-Hjälp!!