Blod i avforingen!!!!
Jag hittade inte riktigt vart jag skulle lagga min trad, men jag la den pa kroppsligt i alla fall.
For over ett ar sedan sa har jag haft konstig kannsla i brostet, trodde 2-3 ggr att jag fick en hjartattack sa jag har akt in pa akuten, men jag hade inget fel pa hjatrat sa dom, men att det maste anda utredas.
Familj o vanner har alltid sagt att det maste vara stress, vilket jag sjalv manga ggr trott eftersom jag ar overstressad o jobbiga saker i mitt liv har hant o det finns inget stop pa allt. Jag far inte andrum.
Men i alla fall, tiden gar o denna kannsla jag har i brostet fortsatter aven i ryggen, hogre upp pa vanster sida mellan skulderbladet o ryggraden, samt nedre delen pa samma sida, o jag har aven en knepig kannsla ut i vanstra armen vilket e skrammande efterom man hor det nar det e nat med hjartat.
Sahar kanns det:
Mitt innanfor mitt vanstra brost, kan inte kalla det smarta for det ar en konstig kannsla, som en spasm, eller ett kramande kan man saga.
Ryggen: Det e som om jag har ont i musklerna, enda sattet jag kan beskriva det pa, men jag har inte ont om nagon ror mig dar, tvartom jag vill bli masserad dar.
Ut i armen: kanns inte som att armen domnar el som om jag har sockerdricka i den, utan det kanns som en lattare vark som gar som en linje som en adra el ven darinne o ut i ett par fingrar.
Sedan nu for kanske 5 manader sedan borjade jag kanna mig konstig i magen, rapig o gasig som attans, o tyckte att jag inte talde nat o ata, blev trott o hangig o svimfardig tyckte jag.
Kopte pa apoteket ibland olika medel for o se om det hjalpte o ibland hjalpte det o ibland inte.
For 3 manader sedan traffade jag hjart doktorn, o ultraljud pa mitt hjarta gjordes, allt sag bra ut o han sa det e inte hjartat.
Tiden gar o jag har fortfarande detta jobbiga, o nu e det aven lite i mitten av brostet, magen men allt e liksom kopplat till vanster sida.
Nedre magen pa vanster sida, upp under revbenen o innanfor mitt vanstra brost, ut i armen.
O sa traffade jag forra veckan magdoktorn, o jag svarade pa 1000 fragor, o fick halsbranne tabletter utskrivna, o att jag snart ska in o gora rontgen pa magen, hon fragade ocksa om jag har blod i avforingen, nej sa jag for det har jag aldrig sett, o jag har val aldrig kollat sa noga, man gor ju det man ska o spolar sedan liksom..
Men sa dagen efter o jag var pa toa o gjorde det jag skulle o tankte att jag ska kolla for sakerhets skull, vander mig om o kanner mig svimfardig av vad jag ser, BLOD i avforingen, det sitter runt om allt liksom, o e normal rott i fargen.
Nu har jag haft sahar i nagra dagar, o jag har ringt lakaren o hon har lovat o ringa tillbaka men inte gjort o jag e sa radd o orolig nu.
Jag vet nar jag var yngre o nagon i skolan sa att har man blod i avforingen sa e det bara bevis pa en sak o det e att man har cancer o det dor man av, o detta har jag alltid haft i mitt huvud o jag kanner mig saaaaa orolig o livradd nu!
Finns det nagon annan som bloder sahar? Finns det nagon som kanner igen mina symptom med brostet, magen ryggen armen osv? Jag e tacksam for ALLA svar som kan hjalpa mig!
Tackar pa forhand!