• Tjimtjom

Slitstarka skor

Är det nån som har tips på några gympadojor som är slitstarka?

Köpte skor till sonen på Coop för 1½ månad sen o dom är det nu ett hål stor som en 5krona framme i tån.
    Problemet är att han, precis som många andra mindre barn, bromsar med tårna när han cyklar eller åker bobby car.
    Helst skulle jag vilja köpa stålhätta till skorna men tror inte dom tillverkas i så små storlekar
    Kan basketkängor funka kanske?

• Svar på tråden Slitstarka skor
  • Tildamamman

Kavat och Vincent är oftast av skinn och så brukar de avra gummiförstärkta i tårna. Dyra, men håller!! Jag föredrar dessa helt klart.

Dessutom är även sandalerna förstärkta så att inte tånaglarna slits sönder .

• Manchester
    Tildamamman skrev 2009-05-31 00:15:52 följande:
    Kavat och Vincent är oftast av skinn och så brukar de avra gummiförstärkta i tårna. Dyra, men håller!! Jag föredrar dessa helt klart. Dessutom är även sandalerna förstärkta så att inte tånaglarna slits sönder .
    Jag gillar Vincent, men vill varna för att inte alla deras modeller är lika bra. Många av deras skor har gummiförstärkning som går upp en bit över tårna. De håller att bromsa en cykel med. Sedan finns det andra med skinn över tån och de håller inte. Dottern hade en sådan modell för några år sedan och den gick sönder efter halva sommaren. Förra året hittade jag en superfin sko i liknande modell till sonen. Tänkte att dotterns skor måste ha varit måndagsexemplar och att de här säkert skulle hålla. Men icke. Redan efter en månad var det hål på tån på den ena. Enbart skinn räcker alltså inte. Man måste ha den där gummiförstärkningen. Att de med bara skinn är lika dyra spelar ingen roll.
  • Tjimtjom

Tack för era svar.
    Kavat har man hört talas om, tror vi tom har haft ett par eller två, men vart hittar man Vincent? Har aldrig hört talas om dom.

• Manchester
    Tjimtjom skrev 2009-05-31 12:47:26 följande:
    Tack för era svar. Kavat har man hört talas om, tror vi tom har haft ett par eller två, men vart hittar man Vincent? Har aldrig hört talas om dom.
    Det är en egen butikskedja, som bara säljer just det märket. Det finns flera butiker i Stockholmsområdet och jag tror att jag sett en i Karlskrona, annars vet jag inte riktigt. Men de finns på nätet, så du kan säkert hitta närmaste butik på hemsidan. Dessutom tror jag att du kan se hela sortimentet där, möjligen också handla, men det verkar ju lite vanskligt när det handlar om skor.
  • Tjimtjom
    Manchester skrev 2009-05-31 14:15:18 följande:
    Det är en egen butikskedja, som bara säljer just det märket. Det finns flera butiker i Stockholmsområdet och jag tror att jag sett en i Karlskrona, annars vet jag inte riktigt. Men de finns på nätet, så du kan säkert hitta närmaste butik på hemsidan. Dessutom tror jag att du kan se hela sortimentet där, möjligen också handla, men det verkar ju lite vanskligt när det handlar om skor.
    Tack för tipset Ska kolla
  • Tildamamman

Kan jag tänka mig !

Jag brukar köra på det säkra kortet med gummi.

Kavat varierar sig ju också mellan skinn och gummi och jag har faktiskt sett uppslitna tår där på mina förskolebarn, men det är väldigt ovanligt.

Manchester skrev 2009-05-31 00:49:16 följande:
    Jag gillar Vincent, men vill varna för att inte alla deras modeller är lika bra. Många av deras skor har gummiförstärkning som går upp en bit över tårna. De håller att bromsa en cykel med. Sedan finns det andra med skinn över tån och de håller inte. Dottern hade en sådan modell för några år sedan och den gick sönder efter halva sommaren. Förra året hittade jag en superfin sko i liknande modell till sonen. Tänkte att dotterns skor måste ha varit måndagsexemplar och att de här säkert skulle hålla. Men icke. Redan efter en månad var det hål på tån på den ena. Enbart skinn räcker alltså inte. Man måste ha den där gummiförstärkningen. Att de med bara skinn är lika dyra spelar ingen roll.
  • Tildamamman

Tygskor går ju fetbort iaf !!

• Tjimtjom
    Tildamamman skrev 2009-05-31 16:14:54 följande:
    Tygskor går ju fetbort iaf !!
    Det blir nog sånna Vincent att ha hemma o Coops basketskor att ha på dagis.
    Vincent var inte allt för dyrt heller + att dom var snygga
Svar på tråden Slitstarka skor