• Kina79

Solglasögon med styrka för barn

Min äldsta dotter har glasögon. Hon vill väldigt gärna ha solglasögon i sommar. Vilket är bäst då? Såna som man knäpper på de vanliga eller solglasögon som är slipade för hennes synfel?

Vad kostar slipade solgasögon? Någon som har det till sitt barn?

Alla tips är välkomna

• Svar på tråden Solglasögon med styrka för barn
  • Mollan

Jag har slipade glasögon till mig själv. De kostar några hundra mer än vanliga glasögon. (Priset beror ju på styrka osv). Jag hade satsat på såna man knäpper på. Jag hade tyckt att det skulle kännas för dyrt att köpa solglasögon för flera tusen till barnet. Själv var jag 35 innan jag unnade mig slipade solglasögon!

• Kina79
    Mollan skrev 2009-05-29 21:42:04 följande:
    Jag har slipade glasögon till mig själv. De kostar några hundra mer än vanliga glasögon. (Priset beror ju på styrka osv). Jag hade satsat på såna man knäpper på. Jag hade tyckt att det skulle kännas för dyrt att köpa solglasögon för flera tusen till barnet. Själv var jag 35 innan jag unnade mig slipade solglasögon!
    Tack för svar. Vet du vad det kostar med såna som man knäpper på? Finns det såna som man kan ha till små barnbågar?
  • tingi

dom flesta optiker har clip-on som dom klipper till själva efter bågen, så då borde det funka för barnbågar också. dom brukar kosta några hundra...

• Kina79
    tingi skrev 2009-05-30 18:15:06 följande:
    dom flesta optiker har clip-on som dom klipper till själva efter bågen, så då borde det funka för barnbågar också. dom brukar kosta några hundra...
    Aha! Tackar! Ska kolla upp så fort tillfälle finns
Svar på tråden Solglasögon med styrka för barn