• Anonym (Storfot)

Fler med stora fötter?

Jag har alltid haft stora fötter och efter mina graviditeter har skostorleken stannat vid 42-43 beroende på modell. Jag har jättekomplex för det {#lang_emotions_embarassed} och dessutom är det svårt att hitta skor. Nätta fina skor finns aldrig i min storlek

Finns det fler här som har stora fötter? Hur tänker ni ang det och var hittar ni snygga skor?

• Svar på tråden Fler med stora fötter?
  • kayal

jag är och storfotad
    jag är så glad över att de finns ballerina skor.
    de får funka som finskor för mig.
    Jag har inte bara stora fötter numer, jag är plattfotad också
    så ilägg måste få plats och därför skaffar jag skor en storlek större.

jätttestora skor..

• Anonym (Storfot)
    kayal skrev 2009-05-29 15:06:44 följande:
    jag är och storfotadjag är så glad över att de finns ballerina skor.de får funka som finskor för mig.Jag har inte bara stora fötter numer, jag är plattfotad ocksåså ilägg måste få plats och därför skaffar jag skor en storlek större.jätttestora skor..
    Vill du säga vad du har för storlek?
  • mariechen

duoboots.com finns skor och stövlar i alla storlekar och som är måttanpassade.. lite dyrare... men underbart sköna!!! köpte ett par bruna skinnstövlar därifrån förra året... för 1575 kr... äääälskar.. jag och mina knubbiga fötter och breda vader har hittat sitt skomecka!!!

• 20082011

Jag har stora fötter!
    Det plågar mig inte direkt men stora är dom

För några år sen låg de på 40,5 ungefär men efter graviditeten är det storlek 41 som sitter bäst!

Hörde att Din Sko kommer in med större storlekar än 41 nu på vissa damskor.

• Mosaik31

jepp här är en till jag har antingen storlek 41 eller 42 beroende på modell

jag använder mest gympaskor och liknande då jag går och står mycket på sommaren så blir det sandaler tofflor och Flip-flops
    högklackat och finskor det använder jag knappt och det är tyvärr svårt o hitta

jag skäms inte ett dugg över mina stora fötter dom är som dom är helt enkelt

• CrazyGirl

Jag har oxå stora fötter med storlek 42 och jag hittar verkligen inga skor som sitter skönt Blir så ledsen att aldrig kunna ha nåt annat än tenniskor å foppa tofflor..
    Så skoj att se att det finns fler som kan hjälpas åt att hitta skor

• CrazyGirl

Ska finnas en butik i stockholm som har skor för tjejer med stora fötter, ägaren själv har stora fötter så hon statade en butik. Men nu kommer jag inte ihåg va den heter.. Vet att hon var med i programmet Efter tio på Tv4.
    Fanns även en webbutik har jag för mig.
    Nån som vet vilken jag menar kanske ?

• daggen

Själv har jag alltid, i vuxen ålder, haft stora fötter. Storlek 42-43 närmare bestämt! Jag har aldrig haft komplex över det, kanske för att de är ganska smala. Men det hjälper ju inte när man ska köpa skor precis. Jag handlar ibland på Jerns, men har nyligen upptäckt att La Redoute har stora skor på sin avd. för stora kläder (Tallism.... nånting. Hittas lätt på deras hemsida). Bra kvalitet också!
    Blir så trött på butiksbiträden som säger att de inte har stora storlekar eftersom det inte finns någon marknad för det! Har de missat att maänskligheten blir allt större och längre;)

• Anonym (jag också)

He he jag har stora fötter kanske inte så långa men breda, jag måste ha storlek 40 men enligt mätningarna på foten så kan jag ha en 38 men eftersom jag har så breda fötter så måste jag ha 40 oj

Svar på tråden Fler med stora fötter?