Sås till panerad torsk?
Remouladsås i all ära men det skulle vara kul att göra egen sås till fisken någon gång. Är det någon som sitter på ett riktigt gott recept? Helst likt såndär skolmatsalsås, ni vet, den där vita med dill (?) i?
Remouladsås i all ära men det skulle vara kul att göra egen sås till fisken någon gång. Är det någon som sitter på ett riktigt gott recept? Helst likt såndär skolmatsalsås, ni vet, den där vita med dill (?) i?
annars är ju spenatstuvning väldigt gott! Hade det idag till panerad torsk och nypotatis..
Den här brukar vi göra:
3 dl gräddfil
Bostongurka
1 dl majonäs
lite citronsaft
lite salt och vitpeppar
mumsigt =)
äggsås är gått till fisk och potatismos.
dillsås
receptfavoriter.se/recept/viewrecipe/dillcreme-dills%E5s
Gräddfil
(Citronsaft)
Dill
(gräslök)
(pressad vitlök)
Piffikrydda
det äter vi till Fisk, falafel, sill m.m.
Mm, ja ägg (o persilje)sås är ju så gott.
1 litet äpple, hackat i små tärningar
2 dl matlagningsyoghurt
½ msk flytande honung
1 tsk rivet citronskal (el lite pressad citronsaft)
2 krm salt
½ krm vitpeppar
2 msk hackad gräslök
Supergott!
Gräddfil 3 dl
En liten hackad röd lök
Citronpeppar eller annan krydda efter smak
fryst eller färsk dill! ( findus har fryst i små paket)
Supergott & enkelt!
Tack hörni! Allt lät jättegott. Får se vad jag ska börja med
Jag brukar göra en kall sås med matlagningsyoghurt, dill och pressad citron. Hur gott som helst!
Vi brukar göra ägg-persiljesås, hur jäkla gott som helst! Vet att man brukar ha det till kokt fisk men vi gillar det bäst med panerad torsk.
Jag gör vanligt vit sås enligt grundrecept med bottenredning, fast lite tjockare. Mitt emellan sås och stuvning. Kryddar med vitpeppar och salt och har i fint hackat ägg och persilja. Hur enkelt som helst och så gott att man bara kan äta sås=)
Jag provade mig fram idag för första gången med ett försök till skolmatssåsen
Naturell yougurt, majonäs, bostongurka och lite salt o peppar. Blev ju ätbart iallafall, tror man får hitta sin smak genom att piffa upp den med någon krydda eller nått
gräddfil, lite majonäs, bostongurka, dill och lite senap. Senapen gör susen!