• Mrs Charles

Sås till panerad torsk?

Remouladsås i all ära men det skulle vara kul att göra egen sås till fisken någon gång. Är det någon som sitter på ett riktigt gott recept? Helst likt såndär skolmatsalsås, ni vet, den där vita med dill (?) i?

• Svar på tråden Sås till panerad torsk?
  • MammasälskadeMinna

annars är ju spenatstuvning väldigt gott! Hade det idag till panerad torsk och nypotatis..

• Sponkilonk

Den här brukar vi göra:

3 dl gräddfil
    Bostongurka
    1 dl majonäs
    lite citronsaft
    lite salt och vitpeppar

mumsigt =)

• Snovit 79

Gräddfil
    (Citronsaft)
    Dill
    (gräslök)
    (pressad vitlök)
    Piffikrydda

det äter vi till Fisk, falafel, sill m.m.

Mm, ja ägg (o persilje)sås är ju så gott.

• Southern Belle

1 litet äpple, hackat i små tärningar
    2 dl matlagningsyoghurt
    ½ msk flytande honung
    1 tsk rivet citronskal (el lite pressad citronsaft)
    2 krm salt
    ½ krm vitpeppar
    2 msk hackad gräslök

Supergott!

• Mirabell500

Gräddfil 3 dl
    En liten hackad röd lök
    Citronpeppar eller annan krydda efter smak
    fryst eller färsk dill! ( findus har fryst i små paket)

Supergott & enkelt!

• Mrs Charles

Tack hörni! Allt lät jättegott. Får se vad jag ska börja med

• Betty Boop

Jag brukar göra en kall sås med matlagningsyoghurt, dill och pressad citron. Hur gott som helst!

• Noblesse

Vi brukar göra ägg-persiljesås, hur jäkla gott som helst! Vet att man brukar ha det till kokt fisk men vi gillar det bäst med panerad torsk.

Jag gör vanligt vit sås enligt grundrecept med bottenredning, fast lite tjockare. Mitt emellan sås och stuvning. Kryddar med vitpeppar och salt och har i fint hackat ägg och persilja. Hur enkelt som helst och så gott att man bara kan äta sås=)

• Tussi80

Jag provade mig fram idag för första gången med ett försök till skolmatssåsen
    Naturell yougurt, majonäs, bostongurka och lite salt o peppar. Blev ju ätbart iallafall, tror man får hitta sin smak genom att piffa upp den med någon krydda eller nått

• gittan90

gräddfil, lite majonäs, bostongurka, dill och lite senap. Senapen gör susen!

Svar på tråden Sås till panerad torsk?